//
کدخبر: ۵۸۸۵۷ //

آخرین رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/چهاردهم آبان

خانه تکانی در حزب جلال طالبانی؛ انتصاب سفیر جدید سعودی در عراق؛ تسلیت مسعود بارزانی به سردار سلیمانی؛ دو انفجار انتحاری در مرکز کرکوک؛ بررسی روند حرکت زائران اربعین حسینی در مرز چذابه و کشته شدن 79 عضو پ.ک.ک در شمال عراق و ترکیه؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه عراق است.

آخرین رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/چهاردهم آبان
به گزارش فرتاک نیوز،

** انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق در نشستی، دفتر سیاسی این حزب را به اتهام همراهی با حزب دمکرات به رهبری مسعود بارزانی منحل کرد.

 

اتحادیه میهنی کردستان عراق پس از بیماری جلال طالبانی رهبر فقید این اتحادیه دچار اختلافات داخلی شد و در روزهای اخیر این اختلافات شدت گرفت و پس از مواجه شدن با تمایل گروهی از اعضا برای پیوستن به حزب مسعود بارزانی،روز شنبه برای حل این اختلاف ها در شهر سلیمانیه تشکیل جلسه داد.

 

اکثریت اعضای انجمن رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق، اعضای دفتر سیاسی حزب را متهم به همراهی با حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی کرده و بر این باور هستند که این افراد منافع خود را در گرو همکاری با حزب دمکرات کردستان عراق قرار داده اند.

 

این اعضا، نمونه بارز این همکاری را همگامی با بارزانی در برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق می دانند.

** سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی یک روز پس از استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان در هنگام حضورش در عربستان، سفیران جدید این کشور را در عراق، لبنان، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی معرفی کرد.

 

عبدالعزیز بن خالد الشمری به عنوان سفیر جدید عربستان در عراق منصوب شد.

 

** مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم، در پیامی به سردار قاسم سلیمانی درگذشت پدر وی را تسلیت گفت.

 

** منابع خبری عراق عصر یکشنبه از وقوع دو انفجار انتحاری در خیابان اطلس واقع در مرکز شهر کرکوک در شمال عراق خبر دادند؛ تروریست اول توانست خود را در میان مردم منفجر کند و دومین فرد انتحاری نتوانست خود را به گروه امداد و مردم حاضر برای کمک رسانی به حادثه دیدگان انفجار اول برساند و با دیدن مانع خود را در فاصله دورتر منفجر کرد و به کسی آسیب نرساند.

 

براساس آمار اولیه در انفجار تروریستی نخست یک تن کشته و 16 تن زخمی شدند.

 

** فرماندهان مرزی ایران و عراق با برگزاری جلسه ای مشترک در مرز چذابه با حضور سفیر ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق، استاندار خوزستان و عضو شورای استان میسان روند حرکت زائران اربعین حسینی را در این گذرگاه مرزی بررسی کردند.

 

ابوالقاسم الساعدی عضو شورای استان میسان نیز در این نشست از تدابیر اتخاذ شده امسال نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ممانعت از ورود زائران غیرمجاز به داخل عراق تقدیر کرد.

 

** ستاد کل ارتش ترکیه روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای، از کشته شدن 79 عضو پ.ک.ک در پی بمباران جنگنده های هوایی و درگیری با نیروی زمینی ارتش ترکیه در چندین منطقه از جمله اغور تپه شیرناک، ساری قمیش استان قارص، سیلوان استان دیاربکر و مناطق زاپ، آواشیان و باسیان در شمال عراق طی یک هفته اخیر خبر داد.

 

** حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) که از 30 سال گذشته به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد و حدود چهار ماه پیش به طور رسمی علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد، از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی معرفی شده است.

 

** ایرج مسجدی سفیر کشورمان و رئیس ستاد اربعین در عراق، در بازدیدی به همراه قاسم الأعرجی وزیر کشور عراق از مرزهای مهران و زرباطیه، شاهد نظم و انضباط خاص و تردد روان و بدون ازدحام زائرین بوده است.

 

به گفته وی، با توجه به افزایش گیت های ورودی و خدمات رسانی برای زوار، تردد به صورت روان در جریان است و هیچ کس بدون روادید به عراق وارد نمی شود و زائران به مقررات عراق احترام می گذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان