//
کدخبر: ۵۸۱۳۶ //

آمریکا بزرگترین رزمایش استراتژیک خود را آغاز کرد

چند روز پس از آنکه ارتش روسیه در یک رزمایش بزرگ قابلیت‌های هسته‌ای خود را در سراسر کشور به آزمایش گذاشت، فرمانده استراتژیک آمریکا رزمایشی را با عنوان "تندر جهانی" آغاز کرده است.

آمریکا بزرگترین رزمایش استراتژیک خود را آغاز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جان هیتن، ژنرال نیروی هوایی آمریکا و فرمانده هیات‌های بزرگ نظامی موسوم به USSTRATCOM در بیانیه‌ای اعلام کرد: در رزمایش امسال تمامی ظرفیت‌های فرماندهی استراتژیک آمریکا در سراسر جهان و هرآنچه که لازم باشد دخیل هستند. ما ظرفیت‌های استراتژیک خود را برای تاثیرگذاری کلی علیه هر دشمنی و در هر زمان و مکانی به کار می‌گیریم.

 

این رزمایش در مقر هیات‌های بزرگ نظامی و استراتژیک آمریکا در پایگاه نیروی هوایی "آفوت" و همچنین واحدهای وابسته در سراسر جهان برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول آمریکایی همچنین گفت: تمامی هیات‌های بزرگ نظامی آمریکا شامل بازدارندگی استراتژیک، عملیات فضایی، عملیات فضای مجازی، جنگ‌افزار الکترونیک مشترک، حملات جهانی، دفاع موشکی و اطلاعاتی می‌شود.

 

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از کاپیتان برایان مگوآیر، سخنگوی فرماندهی استراتژیک آمریکا گزارش داد: پنتاگون ارتش روسیه را درباره برگزاری این رزمایش بزرگ آگاه کرده است. آمریکا و روسیه باید یکدیگر براساس معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک درباره انجام رزمایش‌های مقیاس بزرگ مطلع کنند.

 

این سخنگو همچنین گفت: رزمایش بزرگ آمریکا موسوم به تندر جهانی با هدف تقویت آمادگی اتمی هیات‌های نظامی بزرگ آمریکا در سراسر جهان برگزار می‌شود.

 

در همین حال مسکو نگرانی خود را بابت برگزاری این رزمایش به آمریکا ابراز کرده و سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا و معاون کنونی رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه گفت: این رزمایش‌ها باعث نگرانی است. همانطور که می‌دانید آمریکا همچنان به ادعای خود برای ایفای نقش به عنوان ژاندارم جهانی ادامه می‌دهد. این یک زنگ هشدار است و ساختار نیروی تهاجمی استراتژیک ایجاد شده توسط واشنگتن را نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: امنیت روسیه ایجاد محلی امن است. ما تمامی ابزار لازم برای بازدارندگی در زمان نیاز را در اختیار داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان