//
کدخبر: ۵۷۸۴۰ //

نشست کشورهای عضو ائتلاف عربی در ریاض/ هشدار امیر قطر به عربستان و متحدانش درباره اقدام نظامی

وزرای خارجه و روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی امروز(یکشنبه) در ریاض نشست برگزار می‌کنند.

نشست کشورهای عضو ائتلاف عربی در ریاض/ هشدار امیر قطر به عربستان و متحدانش درباره اقدام نظامی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، در نشست امروز قرار است طرف‌های شرکت‌کننده درباره راه‌های تقویت هماهنگی‌ها در زمینه اقدامات "انسانی"، سیاسی و نظامی ائتلاف عربی، تضمین استمرار برنامه‌های ائتلاف تا زمانی که دولت مستعفی کنترل تمامی اراضی یمن در قالب کشور یکپارچه یمن با حفظ جایگاه منطقه‌ای و استقلال و حاکمیت آن را به دست بگیرد، گفتگو می‌کنند.

 

انتظار می‌رود در نشست امروز  مقدمات و نیازهای مرحله آتی عملیات ائتلاف، اقدامات طرف‌های شرکت‌کننده و نقش ائتلاف در "تضعیف تهدیدات، حفاظت از امنیت گذرگاه‌های بین‌المللی و ممانعت از دخالت‌های ایران در منطقه" مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

برخی شاهدان عینی و مسئولان محلی در شهر عدن در گفتگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشتند، گروهی مسلح صبح روز شنبه شیخ عادل الشهری، امام جماعت و خطیب مسجد سعد بن ابی وقاص در منطقه انماء در غرب عدن را در حالی که برای اقامه نماز صبح به مسجد می‌رفت، با شلیک گلوله به قتل رساندند.

 

این سومین امام جماعت سلفی است که در ماه جاری میلادی کشته می‌شود.

 

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این قتل را بر عهده نگرفته و انگیزه‌های آن نیز مشخص نیست اما برخی سلفی‌های محافظه‌کار حامی جدایی جنوب یمن بوده و عنصری اصلی در ارتش جدایی طلب جنوب هستند.

 

هشدار امیر قطر به عربستان و متحدانش

از سوی دیگر تمیم بن حمد آل ثانی،‌ امیر قطر در گفتگویی با برنامه "60 دقیقه" شبکه ماهواره‌ای سی‌بی‌اس آمریکا از حمایت‌ها و کمک‌های ایران از این کشور و ارسال دارو و غذا برای مردم قطر تقدیر و تشکر کرد.

 

امیر قطر  گفت: ایران همسایه ماست، ما اختلاف نظرهای بسیار و سیاست‌های متفاوتی با یکدیگر داریم اما اجازه دهید یک مساله را برای شما بگویم، زمانی که این کشورها (کشورهای تحریم‌کننده قطر) دارو و غذا را از ما منع کردند، ایران تنها کشوری بود این نیازهای مردم ما را فراهم کرد.

 

تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه ضمن هشدار درباره هرگونه اقدام نظامی بر سر مناقشه دیپلماتیک کنونی میان کشورش و چهار کشور عربی حوزه خلیج فارس هشدار داد و گفت من بیم آن را دارم که هر اتفاقی رخ دهد و هر اقدام نظامی شود منطقه دچار هرج و مرج خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: حاکمیت قطر خطر قرمز ماست.

امیر قطر در ادامه ضمن مخالفت با تعطیلی شبکه ماهواره‌ای الجزیره تاکید کرد که این درخواست به منزله دخالت در امور حاکمیتی قطر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۸۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان