//
کدخبر: ۵۷۵۷۷ //

واکنش مسکو به گزارش سازمان ملل درباره حمله شیمیائی درخان شیخون سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه گزارش ادعائی سازمان ملل درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیائی در منطقه خان شیخون واقع در استان ادلب را رد کرد.

واکنش مسکو به گزارش سازمان ملل درباره حمله شیمیائی درخان شیخون سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز جمعه به گزارش روز گذشته سازمان ملل متحد که مدعی شده بود دولت سوریه در حمله به خان شیخون واقع در استان ادلب از سلاح شیمیایی استفاده کرده است؛ واکنش نشان داد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه  در این باره گفت: در گزارش سازمان ملل درباره حملات شیمیائی در سوریه از روش های اشتباه و ناکارآمد استفاده شده است.

 

سرگئی ریابکوف ادامه داد: مسکو در تلاش است راهکارهائی را ارائه دهد که بتوان بر اساس آن روش های بهتری را در تحقیقات پیرامون حملات شیمیائی و نیز بررسی یافته های نتایج آن مورد استفاده قرار داد.

 

وی درباره نتیجه تحقیات ارائه شده از سوی سازمان ملل در این خصوص گفت: تناقض های منطقی و تضادهای داخلی زیادی حتی پس از ارائه اولین نسخه از این گزارش به وضوح مشهود بوده است.

 

لازم به ذکر است، سازمان ملل روز گذشته در گزارشی ادعا کرد که دمشق در حمله ماه آوریل گذشته به خان شیخون واقع در ادلب از سلاح شیمیایی استفاده کرده است!

 

 فروردین ماه گذشته منابع وابسته به معارضان سوری از حمله شیمیایی به شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند.

 

حمله به خان شیخون بیش از ۸۰ کشته بر جای گذاشت که قربانیان آن بیشتر زن و کودک بودند.

 

بعد از این حادثه، ناوگان دریایی آمریکا به فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور و با بهانه قرار دادن حمله شیمایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات شلیک کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۵۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان