//
کدخبر: ۵۶۷۲۲ //
در بیستمین میزگرد تخصصی" فلسطین و افق آینده" مطرح شد

بارزانی تصور می‌کرد پس از همه پرسی مدال افتخار به گردنش می‌آویزند

بعد از انتخابات، بارزانی گمان کرد مدال افتخار را به گردن او می‌آویزند و از او پشتیبانی خواهد شد تا این استقلال را حفظ کند.

 بارزانی تصور می‌کرد پس از همه پرسی مدال افتخار به گردنش می‌آویزند
به گزارش فرتاک نیوز،

در بیستمین میزگرد «فلسطین و افق آینده»، دکتر اکبری از اساتید دانشگاه و کارشناس مسائل غرب آسیا به ریشه های بحران های کنونی منطقه اشاره کرد وگفت: موضوع فلسطین و توطئه های رژیم صهیونیستی در شرایط حاضر موضوع بسیار مهمی است.نظام سلطه دارای دو هدف مهم و استراتژیک است: 1- تقویت و حمایت از رژیم صهیونیستی2-سلطه بر انرژی و اقتصاد منطقه و ژئوپلوتیک منطقه

 

بعد از فروپاشی شوروی، نظام سلطه طرحهایی را برای خاورمیانه در نظر گرفت. طرح خاورمیانه بزرگ را به منظور استحاله فرهنگی جهان اسلام و طرح خاورمیانه جدید را برای تقسیم جغرافیای جهان اسلام بر اساس محاسباتی با نگاه بر چشم انداز آینده دنبال کرد.

 

بعد از جریانات بیداری اسلامی آنان فهمیدند که این پتانسیل بیداری در جهان اسلام وجود دارد و برنامه روسای جمهور آمریکا بر این منوال قرار گرفت که بحث مقاومت را در منطقه به نفع خود مدیریت کنند و موضوع دو دولت مطرح تا بتوانند جریان مقاومت را خنثی کنند. اگر آنان به ایجاد دو دولت نائل شوند دیگر دلیلی وجود ندارد تا مقاومت مانعی برای آنان باشد.

 

ما شاهد استراتژی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر نا امن کردن منطقه و جهان اسلام، حضور در صحنه های مختلف با استفاده از ابزارهای مختلف بین المللی و مزدوران منطقه ایم؛ بعد از اینکه از طریق تولید تروریسم و داعش و حمایت آن به نتیجه نرسیدند.

 

دکتر اکبری به ویژگی های مردم کردستان اشاراتی کرد وگفت: مردم کرد، مردم مسلمان، متدین و جزیی از ملت جهان اسلام است. همه ویژگیهای مسلمان بودن را دارند.رهبران کرد همواره خواسته اند مطالبات خود را از طریق وابستگی به محیط بیرون دریافت کنند که هیچگاه موفق نبوده اند. غربی ها همیشه آنان را به عنوان ابزار و امکان تاکتیکی می بینند ما دیدیم هنگامی که صدام کردها را بیرون راند این ایران بود که از آنان حمایت کرد نه غربیها.

 

این استاد دانشگاه به همکاری های بارزانی با داعش پرداخت و گفت: بر اساس اسناد موجود، مسعود بارزانی قبل از ورود داعش با آنان هماهنگ بود و در جلساتی به آنان چراغ سبز نشان داد. به قول خودش می گفت ما یک روز صبح بلند شدیم دیدیم که یک دولتی بر سر کار آمده و فکر کردیم حالا باید چگونه با این دولت جدید رابطه داشته باشیم.در این پروژه قرار بود مسعود بارزانی بخشی از نقش را در رابطه با داعش ایفا کند. اما وقتی داعش تغییر استراتژی داد عملا فقط این ایران بود که به کمک کردها شتافت. اینجا بود که مسعود بارزانی فهمید همه آن توافقات که با داعش داشته یک منفعت تاکتیکی بوده است. با این حال درس نگرفتند و در حالی که خود را وابسته می دانستند ، گمان کردند به مطالبات خود دست می بابند و مجددا در این پروژه نیز به سمت آنان رفتند.

 

دکتر اکبری به توهم به وجود آمده در بارزانی اشاره داشت و ادامه داد: بعد از انتخابات، بارزانی گمان کرد مدال افتخار را به گردن او می آویزند و از او پشتیبانی خواهد شد تا این استقلال را حفظ کند.

 

وی نقدی به کشورهای عربی منطقه کرد و گفت: آمریکائی ها و نظام سلطه تاکنون اشتباهات بسیاری مرتکب شده اند. در خاور میانه در عراق ، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین متحمل هزینه های سنگینی شدند .با این اتفاقات می بینیم متاسفانه کشورهای عربی همچنان از غربی ها دفاع می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۷۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان