//
کدخبر: ۵۵۲۳۸ //

تلاش صهیونیست ها برای احداث بیش از سه هزار واحد مسکونی در کرانه باختری

منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند که مقام های صهیونیستی در تلاش هستند تا بیش از سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث کنند.

تلاش صهیونیست ها برای احداث بیش از سه هزار واحد مسکونی در کرانه باختری
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مقام صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: به زودی با طرح ساخت سه هزار و 736 واحد مسکونی که در مراحل مختلف طرحی و ساخت است، موافقت می شود.

وی گفت: این واحد های مسکونی قرار است در کرانه باختری از جمله در شهر الخلیل و دو شهرک بیت ایل و میگرون در نزدیکی رام الله مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی احداث شود.

این برای نخستین بار طی سال های گذشته است که واحد های مسکونی صهیونیستی درون شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری احداث می شود.

قرار است 17 اکتبر (25 مهر) شورای برنامه ریزی و ساخت شهرک ها وابسته به وزارت دفاع رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه دهد.

رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر از احداث هزاران واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی خبر داده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد سوم دی ماه 95 (23 دسامبر 2016) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد.

14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد.

در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.

با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۲۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان