//
کدخبر: ۵۴۸۶۲ //

افزایش جاسوسی آمریکا و کره جنوبی از کره شمالی

آمریکا و کره جنوبی به بهانه احتمال انجام آزمایش موشکی جدید توسط پیونگ یانگ، عملیات های جاسوسی از کره شمالی را افزایش داده اند.

افزایش جاسوسی آمریکا و کره جنوبی از کره شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

 انتشار گزارش هایی در مورد تصمیم کره شمالی برای انجام آزمایش موشک دوربرد موجب افزایش عملیات های جاسوسی آمریکا و کره جنوبی علیه پیونگ یانگ شده است.

 

برای این کار هواپیماهای جاسوسی پیشرفته آمریکا همچون RC-۸۰۰ و RF-۱۶ استفاده شده و البته هواپیماهای E-۷۳۷ و همچنین P-۳C نیز در این عملیات ها حضور دارند.

در همین رابطه روز گذشته نیز اعلام شد که کره جنوبی در واکنش به هشدار یک دیپلمات روس مبنی بر احتمال آزمایش موشک دوربرد از سوی کره شمالی، در حالت هشدار نظامی قرار گرفت.

 

به گفته یک منبع وابسته به کره جنوبی، با توجه به نزدیکی سالگرد تاسیس حزب کمونیست کره شمالی و احتمال اقدامات تحریک آمیز از سوی این کشور، سئول با دقت وضعیت را زیر نظر دارد.

 

جشن سالگرد تاسیس حزب کمونیست کره شمالی روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است پیشتر، «آنتون موروزف» قانون‌گذار عضو کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه از آمادگی کره شمالی برای آزمایش موشک دوربردی خبر داد که توانایی رسیدن به سواحل غربی ایالات متحده را دارد.

 

به گفته موروزف، کره شمالی برای اثبات این امر حتی مشخصات محاسباتی موشک جدید دوربردش را که در آینده نزدیک آزمایش خواهد شد، در اختیار او و ۲ نماینده دیگری گذاشته که در بازه زمانی ۲ تا ۶ اکتبر به پیونگ یانگ سفر کرده بودند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۸۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان