//
کدخبر: ۵۴۴۴۶ //

درخواست جدید آمریکا از ناتو

خبرگزاری فرانسه پنجشنبه به نقل از «کی بیلی هاچیسون» سفیر جدید آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گزارش کرد: واشنگتن از ناتو خواسته است تا هزار نظامی دیگر به افغانستان اعزام کند.

درخواست جدید آمریکا از ناتو
به گزارش فرتاک نیوز،

هاچیسون که در بروکسل بلژیک و مقر پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سخن می گفت، در ادامه تاکید کرد: درچارچوب راهبرد جدید رئیس جمهوری آمریکا و برای تقویت حضور نظامیان غربی در افغانستان، قرار است، شمار نظامیان آمریکایی و نظامیان ناتو در این کشور، به ترتیب به سه هزارامریکایی و یک هزار اروپایی برسد.

 

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد: واشنگتن بر این باور است که هزار نظامی جدید ناتو به نظامیان مستقر آمریکایی در افغانستان بپیوندند.

 

هاچیسون به خبرنگاران گفت: سعی خواهیم کرد در درخواست هایی که ارائه می دهیم، توانمندتر عمل کنیم، به همین دلیل اکنون نمی گوییم ما نیازمند 50 نظامی هستیم، بلکه اعلام می کنیم، 50 نظامی مسلط به فناوری می خواهیم که از هدایت تانک آگاهی داشته باشد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: هدف ما آن است که شمار مستشاران و آموزش دهندگان نظامی را در کوتاه ترین زمان، افزایش دهیم، چرا که استقرار نیروها چندین هفته به طول خواهد انجامید.

 

وزیران دفاع 29 کشور عضو ناتو در ماه آینده میلادی در نشستی گردهم جمع می شوند. پیش بینی ها نشان می دهد، اعزام نیروی نظامی جدید در اولویت دستور کاری این نشست است.

 

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا نیز 28 شهریورماه گذشته در این باره گفته بود: در راستای اجرای راهبرد جدید امنیتی رئیس جمهوری، سه هزار نظامی تازه نفس در راه افغانستان هستند.

 

پس از فشار فرماندهان نظامی به ترامپ مبنی بر این که هزینه خروج نیروهای نظامی از افغانستان بسیار بیشتر از استقرار آنها خواهد بود، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت بر خلاف وعده های انتخاباتی اش، از خروج نظامیان این کشور از افغانستان صرف نظر کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۴۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان