//
کدخبر: ۵۴۱۳۰ //

از سرگیری دعوای دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر قوانین حمل سلاح

تیراندازی اخیر در لاس‌وگاس که مرگبارترین مورد در تاریخ ۲۰ ساله این کشور به شمار می‌رود خشم دموکراتها از عدم تغییر در قوانین حمل سلاح را به همراه داشته است.

از سرگیری دعوای دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر قوانین حمل سلاح
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، در داخل آمریکا بحث بر سر قوانین حمل سلاح از شب گذشته (دوشنبه) و پس از تیراندازی مرگبار لاس وگاس که منجر به کشته شدن دستکم 59 تن و زخمی شدن 500 نفر دیگر شد از سر گرفته شده است.

 

تقریبا بلافاصله بعد از این تیراندازی دموکراتها بار دیگر خواستار اعمال قوانین سخت تر درباره حمل سلاح شدند. نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از پاول رایان، رئیس مجلس نمایندگان خواست تا کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده و همچنین قوانین مربوط به کنترل سوابق استفاده کنندگان سلاح در مجلس نمایندگان تصویب شود.

 

هرچند رایان دستور داد پرچم‌های مجلس به احترام قربانیان این حمله به حالت نیمه افراشته قرار گیرند اما پلوسی و دیگر رهبران حزب دموکرات ابراز همدردی را کافی ندانستند.

 

پلوسی در نامه‌ای به رایان نوشت: ما باید با شجاعت، اتحاد و اقدامی قاطع به این تراژدی‌ها پاسخ دهیم.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در واکنش، این تیراندازی را اقدامی کاملا شرارت بار خواند و از اشاره به قوانین مربوط به سلاح خودداری کرد. دولت ترامپ روز گذشته بحث درباره قوانین جدید سلاح بلافاصله بعد از تیراندازی را اقدامی نابهنگام خواند.

 

با تمام این تفاسیر بحث بر سر قوانین سلاح میان دموکراتها و جمهوریخواهان همچنان ادامه دارد و با توجه به قدرت جمهوریخواهان در دولت بعید به نظر می‌رسد که تغییری در این قوانین ایجاد شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان