//
کدخبر: ۵۳۴۰۵ //

نتایج یک نظرسنجی: ۵۶ درصد آمریکایی ها ترامپ را « شایسته ریاست جمهوری» نمی دانند

- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها (56 درصد) بر این باورند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «شایسته ریاست جمهوری نیست».

نتایج یک نظرسنجی: 56 درصد آمریکایی ها ترامپ را « شایسته ریاست جمهوری» نمی دانند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سی بی اس نیوز، نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپاک» (دانشگاه خصوصی و مستقل در ایالت کنتیکت آمریکا) که روز چهارشنبه گذشته منتشر شد، نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها ترامپ را شایسته ریاست جمهوری نمی دانند.

 

بر اساس این گزارش، این نگرش بر اساس وابستگی حزبی افراد متفاوت بود. 94 درصد از دمکرات ها می گویند ترامپ مناسب ریاست کاخ سفید نیست و 84 درصد از هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ خلاف این نظر را دارند. 

 

نتایج این نظرسنجی حکایت از آن دارد که 49 درصد مردان و 63درصد زنان آمریکائی ، ترامپ را شایسته ریاست جمهوری نمی دانند و در مقابل 49 درصد مردان و 35 درصد زنان معتقدند که ترامپ این شایستگی را دارد.

 

از نظر اختلافات نژادی هم 50 درصد رای دهندگان سفید پوست ، ترامپ را شایسته چنین پستی دانسته اما 94 درصد رای دهندگان سیاه پوست و 60درصد رای دهندگان اسپانیایی تبار گفته اند که ترامپ لایق ریاست کاخ سفید نیست. 

 

62 درصد از شرکت کنندگان درنظرسنجی عملکرد ترامپ در مسائل نژادی را قبول نداشته و با وجودی که این آمار نزد رای دهندگان سفید پوست کمتر بود اما باز هم در اکثریت قرار داشت به طوری که 55 درصد با نحوه برخورد ترامپ با مسائل نژادی مخالفت کرده اند. 

 

به طور کلی 57 درصد عمکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را قبول ندارند و فقط 36 درصد موافق عملکرد وی هستند. 

 

شرکت کنندگان در این نظر سنجی به شکل گسترده ای استفاده ترامپ از توئیتر را قبول نداشته و 69 درصد از وی خواسته اند توئیت کردن با حساب کاربری شخصی خود در این شبکه اجتماعی را متوقف کند. 

 

وقتی درباره ویژگی های شخصیتی ترامپ پرسیده شد، بسیاری از پرس شوندگان وی را فردی «غیرصادق»، «فاقد مهارت در برقراری روابط خوب» و «غیرمنطقی» توصیف کرده اند. 

 

از سوی دیگر 61 درصد بر این باورند که ترامپ «شخصیتی قوی» دارد و 55 درصد هم او را «باهوش» خوانده اند. 

 

48 درصد از پاسخ دهندگان نحوه مدیریت اقتصادی ترامپ را تایید کرده و 47 درصد عملکرد وی در خصوص مسائل تروریستی را قبول نداشته اند. عملکرد ترامپ در خصوص سیاست خارجی مورد تایید 38 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی قرار گرفته است.38 درصد عملکرد ترامپ در مسائل مهاجرتی را قبول داشته اند. 

 

در خصوص مسائل محیط زیستی عملکرد ترامپ مورد تایید فقط 34 درصد از رای دهندگان است و 34 درصد هم عملکرد ترامپ در خصوص مسائل مربوط به مراقبت های بهداشتی را قبول داشته اند. 

 

این نظرسنجی از بین 1412 رای دهنده از کل کشور آمریکا در بازه زمانی 21 تا 26 سپتامبر (30 شهریور تا 4 مهر) با ضریب خطای 3.1 درصد انجام شده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۴۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان