//
کدخبر: ۵۳۰۳۶ //

ورود کدام اتباع ایرانی به آمریکا مجاز است

فرمان اجرایی جدید ترامپ که سومین تلاش او برای جلوگیری از ورود اتباع چندین کشور به خاک آمریکا است شرایط جدیدی برای ورود اتباع ایرانی به این کشور در نظر گرفته است.

ورود کدام اتباع ایرانی به آمریکا مجاز است
به گزارش فرتاک نیوز،

در این فرمان، درباره ایران آمده است:

 

«حکومت ایران، همواره از همکاری با دولت آمریکا برای شناسایی خطرات امنیتی خودداری می‌کند؛ منبع تهدیدهای تروریستی مهم است؛ حامی دولتی تروریسم است و از پذیرش اتباعی که مشمول خروج از آمریکا شده‌اند خودداری می‌کند. بر همین اساس، ورود اتباع ایرانی به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر تعلیق می‌شود.»

 

کاخ سفید، علی‌رغم این تصریح کرده آن دسته از اتباع ایرانی که دارای ویزای معتبر دانشجویی (از نوع F و M) و یا ویزای تحقیقات و تبادل فرهنگی (J) هستند از شمول این محدودیت‌ها معاف هستند.

 

منظور از ویزای F، روادیدی است که برای تحصیل داوطلبان در دوره‌های دانشگاهی صادر می‌شود، در حالی که ویزای نوع M برای دانش‌پژوهان دوره‌های فنی و حرفه‌ای مانند کلاس‌های آشپزی، برنامه‌های آموزش زبان، مدارس پرواز و غیره صادر می‌شود.

 

ویزای تحقیقات و تبادل فرهنگی J نیز برای افرادی صادر می‌شود که به منظور تبادلات علمی و یا فرهنگی قصد سفر به آمریکا دارند.

 

کاخ سفید، البته تصریح کرده که اتباع ایرانی دارنده این روادیدها هم تنها پس از «فرایندهای پیشرفته گزینش و غربالگری» مجاز به ورود به خاک آمریکا خواهند بود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ریشه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان