//
کدخبر: ۵۱۶۶۰ //
امریکن کانسروتیو؛

تحریک ترامپ علیه ایران/ حمایت از جنگ وحشیانه

«چه چیز آمریکا را متقاعد کرده است که با ائتلافی همراهی کند که یکی از اعضای آن، کشور "اریتره" است که رژیمی استبدادی و به شدت تجاوزگر دارد...»

تحریک ترامپ علیه ایران/ حمایت از جنگ وحشیانه
به گزارش فرتاک نیوز،

 دانیل لاریسون، نویسنده آمریکایی با انتشار یادداشتی در پایگاه آمریکایی "امریکن کانسروتیو" (American Conservative) به نقد سیاست های آمریکا در قبال ایران و رویکرد دوگانه ایالات متحده در رابطه با تجاوز عربستان سعودی به یمن پرداخته است.

 

در  این گزارش می خوانیم:

«دینا روراباکر [از نمایندگان مجلس آمریکا] چندی پیش با طرح ادعاهایی بی اساس، به وسواس بی مورد دولت ترامپ نسبت به ایران دامن زده و عنوان کرد: "پرزیدنت ترامپ خطر ایران و لزوم رویارویی با این کشور را به خوبی درک کرده است و همچنین به نقش شوم حوثی ها در یمن که گروهی تروریستی و نماینده تهران در  این کشور هستند اشاره کرده است. حوثی ها تهدیدی بزرگ برای تمامی جزیره العرب و منطقه دریای سرخ هستند."

 

اما حقیقت آن است که برخی از این ادعاها به روشنی نادرست بوده و مابقی نیز سؤال برانگیز هستند؛ نمی توان حوثی های یمن را یک گروه تروریستی خواند و یا نماینده بزرگ تهران در یمن دانست.

 

ایران حمایت هایی از حوثی به عمل آورده است و در طول جنگ وحشیانه [عربستان سعودی] علیه یمن، حمایت های ایران از این گروه تا حدودی افزایش یافته است اما نمی توان حوثی ها را نماینده ایران در یمن خواند. این موضوع که حوثی ها تهدیدی برای جزیره العرب به حساب می آیند نیز امری سئوال برانگیز است؛ اگر هم امروز حوثی ها تهدیدی علیه عربستان سعودی به حساب می آیند در واقع واکنشی به دو سال نیم حمله به کشورشان است.

 

چرا روراباکر [نماینده مجلس آمریکا] اظهارات خود درباره ایران و یمن را با چنین استدلال های اشتباهی آغاز کرده است؟ او در ادامه نیز به جنگ یمن پرداخته و می گوید: "عربستان سعودی و کشورهای میانه رو عربی جنگی طولانی و شدید را علیه حوثی ها به راه انداخته اند؛ آن ها در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار دارند[!]"

 

باید گفت که این گمراه کننده ترین ادعایی است که می توان در مورد ائتلاف سعودی عنوان کرد. این کشورها به طور کلی کاری به مبارزه با تروریسم ندارند و حتی نیروهای آن ها گاهی اوقات در کنار تروریست های القاعده در جزیره العرب می جنگند. این ائتلاف نه تنها با تروریست ها در یمن مبارزه نمی کند بلکه موجب تقویت موضع آن ها در یمن نسبت به زمان قبل شروع جنگ شده است. این تنها یکی از تاثیرات فاجعه بار فراوان این جنگ است.

 

چه چیز آمریکا را متقاعد کرده است که با ائتلافی همراهی کند که یکی از اعضای آن، کشور "اریتره" است که رژیمی استبدادی و به شدت تجاوزگر دارد؛ تا حدی که هر ساله تعداد بیشتری از شهروندان این کشور از آن می گریزند. رژیمی که به جنایت علیه انسانیت متهم است و شهروندان خود را هدف شکنجه و نظارت شدید قرار داده و به حالتی مانند بردگی آن ها را مجبور به خدمت برای ارتش خود می نماید.

 

در حالی که وزارت امور خارجه آمریکا سال ها موضعی بسیار منفی در مورد اریتره داشته است؛ حمایت آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی نمونه بارزی از این حقیقت است که واشنگتن بهره برداری از نمایندگان استبدادگر خود را به هرگونه ملاحظات دیگری ترجیح می دهد.

 

آمریکا باید به حمایت از ائتلاف سعودی پایان دهد و به هیچ وجه ارتباط خود با هیچ یک از اعضای این ائتلاف را تعمیق نکند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: کارگرآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۶۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان