//
کدخبر: ۵۱۲۹۳ //

شورای امنیت خشونت علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد خشونت در استان راخین میانمار را که به آوارگی و فرار بیش از 370 هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی به کشور همسایه، بنگلادش منجر شده است، محکوم کرد.

 شورای امنیت خشونت علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت بعد از مذاکرات در پشت درهای بسته ضمن محکومیت خشونت ها در میانمار علیه مسلمانان، بر برداشتن گام های فوری برای پایان دادن به خشونت ها در این کشور را خواستار شد.

 

این شورا نگرانی خود را از گزارش ها درباره افزایش خشونت در میانمار ابراز کرد و خواستار تنش زدایی در این وضعیت، ایجاد دوباره نظم و قانون، حمایت از غیرنظامیان و حل مشکل پناهجویان شد.

 

شورای امنیت همچنین ازتلاش های بنگلادش برای کمک به پناهجویان و حمایت سازمان ملل و دیگر تلاش های بین المللی استقبال کرد.

 

«متئو ریکرافت» سفیر انگیس در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی بعد از مذاکرات در پشت درهای بسته گفت این نخستین بیانیه سازمان ملل بعد از 9 سال درباره اوضاع میانمار است.

 

این مقام انگلیسی افزود: تعدادی از اعضای شورای امنیت خواستار نشستی علنی در این خصوص هستند.

 

وی اتفاقات در استان راخین برای مسلمانان روهینگیایی ساکن در آن را فاجعه توصیف کرد.

 

 شورای امنیت بعد از سکوت طولانی این سازمان بین المللی درباره آزار و اذیت و کشتار مسلمانانی که مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده اند، این خشونت ها را محکوم کرده است.

 

99 روهینگیایی مسلمان از سوم شهریور ماه در دور جدید بحران راخین میانمار و فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش در قایق ها جان خود را از دست داده اند که این عده شامل کودکان می شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان