//
کدخبر: ۵۰۲۷۵ //

ترامپ گفتگو با کره شمالی را بر گزینه نظامی ترجیح داد

رییس جمهور آمریکا با متهم کردن کره شمالی به «رفتار بد»، اقدام نظامی علیه آن کشور را یکی از گزینه های پیش روی خود دانست اما بر گفت وگو تاکید کرد.

ترامپ گفتگو با کره شمالی را بر گزینه نظامی ترجیح داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دونالد ترامپ روز پنجشنبه در پی دیدار شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت با حضور در جمع خبرنگاران بار دیگر کره شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرد و گفت و مدعی شد که در چنین صورتی آن روز «روز غم انگیزی» برای کره شمالی خواهد بود.

 

وی با بیان این که 25 سال است روسای جمهوری مختلف آمریکا با کره شمالی صحبت کرده اند اما به هیچ جایی نرسیده است، اظهار کرد: ترجیح می دهم مجبور نشوم به گزینه نظامی متوسل شوم، ما الان در موقعیت بسیار قوی هستیم، ده ها میلیارد دلار در آمریکا برای دفاع اختصاص داده می شود و بهترین دفاع و ارتش را داریم.

 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: امیدوارم لازم نباشد در کره شمالی از گزینه نظامی استفاده کنیم که در آن صورت روز غم انگیزی برای کره خواهد بود.

 

ترامپ اما از توضیح رویکرد خود در قبال کره شمالی طفره رفت و اضافه کرد: من مذاکراتم را بر خلاف دولت های گذشته افشا نمی کنم اما باید بگویم که کره شمالی بسیار بد رفتار می کند و باید آن را متوقف کند.

 

وی همچنین از مشارکت کویت در نبرد علیه تروریسم قدردانی کرد و به او وعده داد که در صورت عدم موفقیت در مذاکرات میان کویت و سایر کشور های خلیج فارس با دولت قطر، نقش میانجی برای حل اختلافات آن ها را به عهده خواهد گرفت و در کاخ سفید به اختلافات آنان پایان خواهد داد.

 

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد کشور های زیادی در منطقه به گروه های تروریستی کمک های مالی می رسانند و وعده داد که جلو همه کمک های مالی به این گروه ها را خواهد گرفت.

 

ترامپ از تایید مجوز فروش جتهای جنگنده جدید به کویت خبر داد و اظهار امیدواری کرد این اقدام او به افزایش امنیت خاورمیانه کمک کند.

 

وی یادآور شد: همکاری مشترک ما با متحدانمان در خاورمیانه پیامی به تروریست هاست که آنها بزودی شکست می خورند.

 

رئیس جمهوری ترامپ که داماد خود را در جایگاه نماینده ویژه برای موضوع خاورمیانه منصوب کرده است، به بیش از 60 سال بحران فلسطین هم اشاره کرد و با پیچیده ترین و مشکل ترین بحران جهان خواندن آن، مدعی شد او در خود این توان را می بیند که این بحران را حل کند.

 

ترامپ در مورد حضور کشورش در سوریه هم ادعا کرد آمریکا با دولت سوریه کاری ندارد و هدف کشورش جز از میان بردن گروه تروریستی داعش نبوده است.

 

وی گفت: در طول 8 ماه ریاست جمهوری اش به مراتب بیشتر از اوباما در همه دوران تصدی او در این رابطه موفق بوده است.

 

رئیس جمهور آمریکا به دیدار خود با سران 50 کشور مسلمان هم اشاره کرد و افزود در شرایط کنونی ارتباط برقرار کردن با کشور های خاور میانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت روز پنج شنبه وارد واشنگتن شد و در کاخ سفید با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان