//
کدخبر: ۵۰۲۷۲ //
رایزنی های هیات پارلمانی ایران در حاشیه نشست مجمع جهانی پارلمانی در بالی اندونزی

پایان نشست مجمع جهانی پارلمانی پیرامون توسعه پایدار در اندونزی/ تاکید بر مشارکت موثر پارلمان ها

نشست مجمع جهانی پارلمانی با موضوع توسعه پایدار در بالی اندونزی که با حضور هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شد با صدور بیانیه ١٢ ماده ای تحت عنوان 'بیانیه بالی' به کار خود پایان داد.

پایان نشست مجمع جهانی پارلمانی پیرامون توسعه پایدار در اندونزی/ تاکید بر مشارکت موثر پارلمان ها
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روز جمعه ایرنا، شرکت کنندگان در این نشست که عصر پنجشنبه پایان یافت در بیانیه ای ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت مستمر و مؤثر پارلمان ها در فرایند دستیابی به اهداف توسعه پایدار از طریق تقنین قوانین مناسب و تخصیص بودجه مکفی، تلاش پارلمان ها را ضامن اقدامات دولت ها برای تحقق اهداف توسعه پایدار دانستند.

 

'جمالی نوبندگانی' و 'جلال محمودزاده' اعضای هیات رئیسه کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی هیات پارلمانی ایران را در این اجلاس تشکیل می دادند.

 

شرکت کنندگان در نشست علاوه بر سخنرانی پیرامون موضوع توسعه پایدار و اقدامات کشورشان در راه دستیابی به اهداف توسعه پایدار، در مورد سه محور 'ترویج توسعه همه جانبه و برابر'، 'پایان دادن به خشونت، مراقبت از صلح' و 'اهداف توسعه پایدار و شرایط اقلیمی' به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

 

در این نشست دو روزه رؤسا و نمایندگان مجالس 49 کشور جهان و 20 سازمان غیردولتی حضور داشتند.

 

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حضور فعال در جلسات مختلف نشست، در حاشیه آن با رئیس و نایب رئیس مجلس نمایندگان اندونزی، نواب رئیس مجالس الجزایر و بولیوی و هیات های پارلمانی کشورهای قطر، لبنان، سوریه، امارات متحده عربی، اردن، ترکیه، بلاروس، بنگلادش، نپال، بوتان، کویت ، اوگاندا و سورینام دیدار و پیرامون گسترش مناسبات پارلمانی، هماهنگی در مجامع بین المللی و سایر مسائل مورد علاقه مشترک، گفت وگو کردند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان