//
کدخبر: ۴۹۵۹۰ //
سفیر استرالیا؛

استرالیا قویاً از توافق برجام حمایت می کند/تاکید بر استمرار مذاکرات کنسولی جهت حل مشکلات مهاجران ایرانی در این کشور

سفیر استرالیا در تهران با اعلام حمایت کشورش از توافق برجام گفت: کانبرا قویاً از توافق برجام حمایت می کند و آن را فرصتی برای پیشرفت ایران و برقراری صلح در منطقه می داند.

استرالیا قویاً از توافق برجام حمایت می کند/تاکید بر استمرار مذاکرات کنسولی جهت حل مشکلات مهاجران ایرانی در این کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

«ایان بیگز» سفیر استرالیا در تهران امروز- یکشنبه- در دیدار «محمود صادقی» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استرالیا با بیان این مطلب بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه سیاسی و اقتصادی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

 

سفیر استرالیا در تهران افزود: دولت و پارلمان استرالیا بر ارتقاء سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران تأکید ویژه دارند.

 

«بیگز» با اعلام حمایت دولت استرالیا از توافق برجام اظهار کرد: کانبرا قویاً از توافق برجام حمایت می کند و آن را فرصتی برای پیشرفت ایران و برقراری صلح در منطقه می داند.

 

سفیر استرالیا در تهران بر استمرار مذاکرات کنسولی جهت حل مشکلات مهاجران ایرانی در استرالیا و توسعه ارتباطات میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور تأکید کرد.

 

** رئیس جمهوری آمریکا نمی‌تواند از تعهداتش در توافق برجام شانه خالی کند

 

«محمود صادقی» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استرالیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان دوکشور گفت: در فضای جدید فرصت های بسیاری در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی بوجود آمده که می توان از آن در راستای رشد و گسترش مناسبات و تأمین منافع دو ملت بهره برد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباطات پارلمانی و تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور به تحکیم و تقویت مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و استرالیا کمک می‌کند.

 

وی با انتقاد از مصوبه کنگره آمریکا در تصویب تحریم علیه کشورمان، تصریح کرد: مصوبات کنگره آمریکا در تصویب تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران با قوانین و مقررات بین‌المللی مغایرت کامل دارد و رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند از تعهداتش در توافق برجام شانه خالی کند.

 

صادقی در بخش دیگری از سخنانش بر حل مشکلات مهاجران و اتباع ایرانی در استرالیا و بر تداوم و گفت وگوهای کنسولی میان وزارت امور خارجه ایران و استرالیا تأکید کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توسعه مراودات فرهنگی، دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو را فرصتی برای ارتباط هرچه بیشتر میان دو کشور دانست.

 

به گزارش خانه ملت، در این دیدار علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا بر توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی و رفع موانع بانکی در جهت تسهیل مراودات تجاری میان فعالان اقتصادی و صنعتی ایران و استرالیا تأکید کرد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان