//
کدخبر: ۴۸۲۸۰ //

نیروهای سوری تحت حمایت آمریکا به زودی حمله به دیرالزور را آغاز می‌کنند

نیروهای سوریه دموکراتیک که ائتلافی از کردها و عرب‌های سوری تحت حمایت آمریکاست، اعلام کردند که به زودی عملیات آزادی استان دیرالزور از چنگ داعش را آغاز خواهند کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد ابوخوله، رئیس شورای نظامی دیرالزور وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که این نیروها به زودی عملیات آزادی دیرالزور را آغاز می‌کنند.

 

وی افزود: 1500 تن از نیروهای عشایر عربی در استان دیرالزور به شورای نظامی دیرالزور پیوسته‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک در حال حاضر با حمایت مستقیم ائتلاف بین المللی ضد داعش برای بیرون راندن تروریست‌ها از شهر رقه در 75 کیلومتری شمال غرب دیرالزور تلاش می‌کنند.

 

این درحالی است که همزمان نیروهای ارتش سوریه نیز با حمایت روسیه درحال پیشروی به سمت این استان هستند. عملیات ارتش سوریه با هدف آزادی بادیه از چنگ داعش و سپس آزادکردن شهر دیرالزور است که تنها مرکز استانی در سوریه محسوب می‌شود که بخش عمده آن در دست داعش است.

 

با وجود اینکه احتمال درگیر شدن ارتش سوریه با نیروهای تحت حمایت آمریکا در دیرالزور وجود دارد، ائتلاف آمریکا اعلام کرده که توافقی برای ممانعت از درگیری میان دو طرف وجود دارد.

 

مسئولان ائتلاف ضد داعش 10 اوت اعلام کده بودند که خطی بین شمال و جنوب رود فرات ترسیم شده که استان دیرالزور را به دو قسمت تقسیم می‌کند و این خط فاصل میان طرفین خواهد بود.

 

57544289

مناطق باقی مانده در دست داعش(توسی)   ارتش سوریه(قرمز)   کردها(زرد)

 

راین دیلون، سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا اعلام کرد که این خط با توافق میان نیروهای سوریه دموکراتیک و نظام و روس‌ها و آمریکایی‌ها ترسیم شده است.

 

نیروهای سوریه دموکراتیک می‌گویند که جنگ برای آزادسازی دیرالزور شامل شهر نخواهد بود بلکه بر حومه آن متمرکز خواهد بود.

 

به گفته نیروهای سوریه دموکراتیک این عملیات احتمالا ظرف چند هفته آینده آغاز شود.

از سوی دیگر شبکه حقوق بشر سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک را به شکنجه و اعدام‌ خارج از قانون غیرنظامیان متهم کرد.

 

در گزارش این نهاد حقوق بشری نزدیک به دولت سوریه آمده است: فایل‌های تصویری عملیات شکنجه و اعدام غیرقانونی را نشان می‌دهد و از آغاز سال 2016 افزایش چشمگیری در شدت روش‌های شکنجه و افزایش آمار کشته شدگان مشاهده می‌شود.

 

در ادامه این گزارش آمده است: کارنامه نیروهای سوریه دموکراتیک پر از نقض حقوق بشر و عملیات اعدام غیرقانونی و حملات بی‌هدف و بازداشت ظالمانه است.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان