//
کدخبر: ۴۷۰۲۶ //

حمایت هواداران حزب جمهوری‌خواه از دیدگاه‌های نژادپرستانه ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد هواداران حزب جمهوری‌خواه در آمریکا از مواضع نژادپرستانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور درباره خشونت‌های شهر «چارلوتسویل» حمایت می‌کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد هواداران حزب جمهوری‌خواه در آمریکا از مواضع نژادپرستانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور درباره خشونت‌های شهر «چارلوتسویل» حمایت می‌کنند.

 

وبگاه «آکسیوس» نوشته با نگاه کردن پوشش‌های رسانه‌ها ممکن است اینطور به نظر برسد که ترامپ در این ایده که فکر می‌کند هر دو طرف مقصر خشونت‌ها در این شهر هستند، تنها است. اما واقعیت این است که شهروندان هوادار حزب جمهوری‌خواه پشتیبان او هستند.

 

نتایج نظرسنجی جدید چند روز بعد از خشونت‌ها در شهر «چارلوتسویل» در ایالت ویرجینیا مطرح شده است.  ناآرامی‌ها در این شهر، روز شنبه زمانی به اوج رسید که صدها نفر از سفیدپوست‌های ملی‌گرا در یک راه‌پیمایی به برداشته شدن مجسمه «رابرت لی» تجمع کردند.

 

در خشونت‌های روز شنبه، یک خودرو به معترضانی که در حال راه‌پیمایی علیه نژادپرستان سفیدپوست بودند حمله کرد و یک زن 32 ساله را کشت و 19 نفر را زخمی کرد.

 

ترامپ در خطابه‌اش بعد از این حادثه به دلیل نام نبردن از گروه‌های نژادپرست سفیدپوست و مقصر شناختن «همه طرف‌ها» در خشونت‌های روز شنبه به شدت آماج انتقادات و حملات قرار گرفت.

 

او یک روز بعد، تحت تأثیر فشارها از گروه‌های نژادپرست و نئونازی‌ها نام برد و آنها را «جانی و تبهکار» توصیف کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا، سرانجام روز سه‌شنبه بعد از آنکه در یک کنفرانس خبری با سیل سئوالات و انتقادات خبرنگاران روبه‌رو شد، بار دیگر گفت که مسئولیت خشونت‌ها، متوجه هر دو طرف است.

 

 

 نظرسنجی موسسه  SurveyMonkey اکنون نشان می‌دهد که در میان کل نمونه مورد بررسی، 40 درصد مردم، هر دو طرف را مقصر خشونت‌ها می‌دانند. 46 درصد گروه‌های راست افراطی و 9 درصد هم معترضان به این گروه‌های منژادپرست را مقصر توصیف کرده‌اند.

 

اما تحلیل این آمارهای کلی بر اساس طرفداران هر یک از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نتایج جالبی به دست می‌دهد. در میان هواداران جمهوری‌خواهان 64 درصد گفته‌اند که هر دو طرف مقصر خشونت‌ها هستند. در میان دموکرات‌ها، این رقم 24 درصد و در میان مستقل‌ها، 38 درصد است.

 

آکسیوس نوشته که این یافته‌ها منعکس‌کننده این حقیقت هستند که در جامعه آمریکا به دلیل تفرقه‌های حزبی و رسانه‌های متفرق، اتفاق نظر افراد در موضوعات مختلف به موضوعی دشوار تبدیل شده است.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان