//
کدخبر: ۴۶۰۲۶۷ //

فرانسه و آلمان تمام سناریوهای صلح اوکراین را بررسی می‌کنند

رئیس جمهور فرانسه پس از مذاکره با همتای آلمانی، مدعی شد که پاریس و برلین درباره اوکراین، تمام سناریوهای صلح را مد نظر قرار خواهند داد.

فرانسه و آلمان تمام سناریوهای صلح اوکراین را بررسی می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان مدعی شد که این دو کشور تمام سناریوهای صلح برای اوکراین را مدنظر قرار خواهند داد و در اجلاس آتی شورای دفاعی و امنتی فرانسه-آلمان، درباره تداوم حمایت از کی‌یف بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

ماکرون مدعی شد: در نشست مشترک شورای دفاعی و امنیتی آتی، درباره کمک بیشتر به اوکراین برای مقاومت تا آخرین لحظه، تسلیح، حمایت، آموزش و همچنین آمادگی برای هر سناریوی منجر به برقراری صلح پایدار، گفت‌وگو خواهیم کرد. به عبارت دیگر، صلح باید بر پایه احترام به قوانین بین‌المللی برقرار شود.

وی مدعی شد: امروز سمت صلح بودن یعنی قدرت بخشیدن به قانون؛ صلح سرسپردگی نیست. صلح انکار اصول نیست. صلح یعنی توانایی یک کشور برای دفاع از مرزها و حاکمیتش؛ این توانایی برای جامعه بین‌الملل نیز جهت ایجاد صلح پایدار صدق می‌کند. این جبهه‌ای است که آن را برگزیده‌ایم و به سعادت درازمدت منجر می‌شود.

ماکرون در سفری رسمی راهی آلمان شده است. این نخستین سفر رسمی یکی از روسای جمهور فرانسه به آلمان در ۲۴ سال گذشته محسوب می‌شود و از ۲۶ شروع شده است تا ۲۸ مه ادامه دارد. صرف نظر از دیدار و گفت‌‎وگو با اشتاین‌مایر، از دیگر برنامه‌های ماکرون می‌توان به ملاقات با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و حضور در شورای دفاعی-امنیتی مشترک و سپس شورای وزرای دو کشور اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان