//
کدخبر: ۴۵۲۰۸ //
کارشناس روس:

عرصه موشکی رویارویی آینده آمریکا و روسیه است

رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه با اشاره به اختلافات رو به رشد موشکی این کشور و آمریکا، اعلام کرد: رویارویی های دو کشور به عرصه موشکی کشانده می شود و اختلافات در این حوزه افزایش خواهد یافت.

عرصه موشکی رویارویی آینده آمریکا و روسیه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 یفسییف معاون انستیتو جامعه مشترک‌المنافع و کارشناس امور نظامی روسیه خاطرنشان کرد که واشنگتن بیشتر از این نمی خواهد به قرارداد کاهش موشک های میان برد با مسکو پایبند باشد.

 

وی در گفت وگو با روزنامه نزاویسیمایا گازتا که روز دوشنبه منتشر شد، اظهار کرد: آمریکا بخشی از موشک‌های میان برد خود را که مطابق توافق باید از بین ببرد، نابود نکرده است، بلکه از آنها به عنوان هدف تمرین های پدافند ضدموشکی استفاده می‌کند.

 

کارشناس روس با بیان اینکه کنگره آمریکا مشغول تدوین لایحه‌هایی است تا تولید موشک‌های میان برد شکل گیرد، اظهار کرد که چنین کاری، گام دیگری برای خودداری از اجرای قرارداد کاهش موشک های میان برد با روسیه است.

 

وی افزود: ایالات متحده قصد دارد، بدون باطل کردن قرارداد آن را اجرا نکند که شیوه عادی این کشور است. برای مثال می‌شود به برجام اشاره کرد. آمریکا از این موافقت نامه خارج نمی‌شود، اما در عین حال به آن ضربه می زند و مجازات هایی در امور دیگر اعمال می‌کند.

 

کارشناس روسی خاطرنشان می‌کند: به رغم تنش های شدید در روابط روسیه و آمریکا در عصر باراک اوباما، آن دوران چنین درگیری‌هایی بروز نمی‌کرد، هرچند روسیه به نقض قرارداد موشکی متهم می‌شد.

 

وی ادامه داد: در هر حال، این نوع اقدام یکجانبه کنگره آمریکا نشان می‌دهد، واشنگتن حقوق بین‌المللی را نقض می‌کند.

 

یفسییف در پایان اظهار کرد: روسیه راههای مختلفی برای پاسخ دادن به اقدام آمریکا دارد. برای مسکو مهم اعمال و نه سخنان مقام های این کشور است. این اصل به ویژه در دوره ترامپ اهمیت می یابد، زیرا سخنان رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده در مواردی هماهنگ نیست.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۲۰۸ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    سعی شود پولها طرف سکه ودلار نرود که مصیبت است توان خرید اپارتمان نیست انقدر قیمتها بالاست وانقدر ساخته شده که میتوان گفت برابر تعداد جمعیت درایران اپارتمان وخانه ساخته ایم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان