//
کدخبر: ۴۵۰۰۲ //

جکی اسپیر: ترامپ قبل از استیضاح، کناره گیری می‌کند!

یک دموکرات ارشد مجلس نمایندگان تاکید کرد این احتمال وجود دارد قبل از تصویب طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا در کنگره، ترامپ از قدرت کناره گیری کند.

جکی اسپیر: ترامپ قبل از استیضاح، کناره گیری می‌کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، همزمان با تشدید فشارها بر تیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ارتباط های احتمالی آنها با روسیه،‌ «جکی اسپیر» دموکرات ارشد کنگره آمریکا و عضو کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت که احتمالا ترامپ قبل از اینکه کنگره اقدام به استیضاح او کند، از سمتش کناره گیری خواهد کرد.

 

اسپیر با اشاره به اینکه تلاش ترامپ برای معذور داشتن اعضای خانواده اش و از طرفی اقدام او در اخراج کسی که برای رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا منصوب شده است، می تواند منجر به رای گیری درباره استیضاح ترامپ در کنگره شود،‌ گفت: من همیشه فکر کرده ام که او (ترامپ) هیچ وقت نمی تواند دوره کامل (ریاست) را تکمیل کند و بیشتر متقاعد شده ام که او قبل از اینکه هر گونه استیضاحی اتفاق بیفتد، کناره گیری خواهد کرد.

 

ایندیپندنت نوشت که جدیدترین گزارش ها حاکی از آن است که «رابرت مولر» مشاور ویژه رسیدگی به پرونده تبانی ترامپ با روسیه،‌ در حال استفاده از یک هیئت منصفه عالی در ادامه تحقیقاتش است که این بدان معناست تحقیقات او به یک فاز جدید و به مراتب جدی تری ورود کرده است.

 

بر این اساس، استیضاح ترامپ به رای اکثریت قانونگذاران مجلس نمایندگان و به عبارتی آراء 50 به علاوه یک نفر از آنها نیازمند است و بعد از رای گیری مجلس نمایندگان، محاکمه در سنا شروع می شود و در آنجا نیز به دو سوم آراء نمایندگان برای حذف ترامپ از قدرت نیاز است.

 

اسپیر با توضیح شباهت عجیب بین ترامپ و «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور اسبق آمریکا که او نیز بعد از تلاش ها برای استیضاحش، از قدرت کناره گیری کرد، گفت که ترکیب فعلی مجلس نمایندگان به معنای این ست که تنها لازم است که 24 نفر از جمهوریخواهان این مجلس به دموکرات ها ملحق شوند تا استیضاح ترامپ به تصویب برسد.

 

مولر در ماه مه و بعد از اقدام ترامپ در اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی، توسط وزارت دادگستری آمیرکا به عنوان مشاور ویژه رسیدگی به پرونده تبانی ترامپ با روسیه منصوب شد. تیم فعلی مولر متشکل از ده ها محقق و از جمله دادستان های فعلی و سابق وزارت دادگستری آمریکا است که تجربه رسیدگی به جرایم سازمان یافته و کلاهبرداری های مالی و رشوه خواری های بین المللی دارند.

 

از طرف دیگر، سناتورهای آمریکایی دو طرح را با هدف حفاظت از آقای مولر در برابر اقدام احتمالی ترامپ در اخراج وی با هدف مهار تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، معرفی کرده اند. در حال حاضر، تیم دفاعی ترامپ نیز در حال پیگیری تعارض منافع مانند کمک های سیاسی به دموکرات ها از جمله «هیلاری کلینتون» در گذشته کاری اعضای تیم تحقیقاتی مولر است.

 

منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان