//
کدخبر: ۴۳۶۵۶ //
نزاع واشنگتن و مسکو وارد فاز تازه می‌شود؛

تمایل ترامپ به امضای لایحه جدید تحریم‌های روسیه

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا لایحه تحریم‌های جدید علیه روسیه، کره شمالی و ایران را امضا می‌کند تا به مرحله اجرا برسد.

تمایل ترامپ به امضای لایحه جدید تحریم‌های روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، براساس بیانیه کاخ سفید در روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش نویس اولیه لایحه تحریمی علیه روسیه را خوانده و پس از بررسی مولفه‌های حساس آن نسخه نهایی آن را که به اتفاق آرا توسط کنگره آمریکا تصویب شد،‌ بررسی کرده است.

 

با امضای تحریم‌های روسیه، ترامپ نه تنها وارد نزاع تازه‌ای با مسکو خواهد شد بلکه اختیارات خود برای لغو این تحریم‌ها را هم از دست خواهد داد.

 

گر چه موافقت ترامپ با تحریم ایران و کره‌شمالی قابل پیش‌بینی بود اما کاخ‌ سفید در چند هفته گذشته در مورد موافقت رئیس جمهوری با تحریم‌های روسیه، اظهارات متفاوتی ارائه کرده بود.

 

ترامپ که در یک سال گذشته همواره با اتهام ارتباط و تبانی میان حلقه یاران نزدیکش و کرملین روبه‌رو بوده، بارها تاکید کرده بود که بنا دارد با ترمیم روابط آمریکا و روسیه، از تنش‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر بکاهد.

 

او در دوران کارزارهای انتخاباتی گفته بود: اگر پوتین از من خوشش می‌آید، این یک امتیاز برای من محسوب می‌شود نه یک ایراد.

 

سنا با ۹۸ رای موافق در مقابل دو رای مخالف روز پنجشنبه و مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق در مقابل سه رای مخالف در روزهای گذشته از آن حمایت کردند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: رئیس جمهوری آمریکا در حال حاضر در حال بررسی نسخه نهایی آن است و براساس نتایج بررسی‌ها، آن را تایید می‌کند و تمایل دارد تا امضایش کند.

 

تحریم‌ها علیه میادین گازی و خطوط لوله نفتی روسیه و همچنین صنایع خط آهن، کشتیرانی، معدن و دفاعی است.

 

این لایحه برای اتحادیه اروپا به مثابه زنگ خطر است چون بسیاری از کمپانی‌های اروپایی در پروژه‌های تامین انرژی روسیه - اتحادیه اروپا دخیل هستند و مقام‌های ارشد اروپایی چون آلمانی و اتریشی این تحریم‌ها را غیرقابل قبول دانسته و نسبت به اقدامات تلافی جویانه اقتصادی هشدار داده‌اند.

 

مسکو روز جمعه اعلام کرد که تا ۴۵۵ تن از پرسنل دیپلماتیک آمریکا در روسیه را تا اول سپتامبر سال جاری میلادی کاهش می‌دهد که واکنشی در مقابل اعمال تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان