//
کدخبر: ۴۳۳۴۵۹ //

مدیر سازمان جهانی بهداشت: از حمله به بیمارستان اندونزی غزه وحشت‌زده شدم

مدیر سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در سخنانی با انتقاد شدید از ادامه درگیری‌ها در غزه گفت که از حمله به بیمارستان اندونزی در غزه وحشت زده شده است.

مدیر سازمان جهانی بهداشت: از حمله به بیمارستان اندونزی غزه وحشت‌زده شدم
به گزارش فرتاک نیوز،

«تدروس آدهانوم» مدیر سازمان جهانی بهداشت شامگاه دوشنبه از جنایت صهیونیست‌ها در غزه به شدت انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «از حمله به بیمارستان اندونزی در غزه وحشت زده شدیم».

مدیر سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: «کارکنان بخبش بهداشت و درمان و غیرنظامیان به خصوص زمانی که در بیمارستان‌ها هستند نباید وحشت زده شوند».

از سوی دیگر، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز شامگاه دوشنبه اعلام کرد: «همزمان با نزدیک شدن نیروهای اسرائیلی به بیمارستان اندونزی در شمال غزه، گزارش‌های بسیار نگران کننده‌ای دریافت می‌کنیم».

کمیساریای عالی حقوق بشر اضافه کرد: «کلمات از توصیف تهدیدات بزرگی که پزشکان، بیماران و پناه‌جویان به مراکز بهداشتی در غزه با آن مواجه هستند، عاجز است».

این در حالی است که اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزیایی را نیز مانند بیمارستان الشفا، به پادگان نظامی بدل کرده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی ظهر امروز بیمارستان اندونزیایی را هدف حمله قرار داده‌اند. به دنبال حمله تانک‌های اسرائیلی به بیمارستان اندونزی، ۱۲ مجروح و همراه در این حمله کشته‌ شده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز در بیانیه‌ای شهادت ۱۲ فلسطینی در پی این حمله را تایید کرد و گفت که ده‌ها فلسطینی نیز به دنبال این حمله مجروح شده‌اند.

«محمد الرام» مدیر بخش جراحی بیمارستان اندونزیایی هم گفت: ارتش اسرائیل بدون هشدار قبلی طبقه دوم این بیمارستان را هدف قرار داده و هر از گاهی به سمت پنجره‌ها و درهای ورودی بیمارستان اندونزی به صورت کورکورانه تیراندازی می‌کند. 

ارتش اسرائیل چند روز پیش نیز به ادعای وجود تونل و تسلیحات به‌صورت غیرقانونی وارد بیمارستان الشفا شده بود؛ اما دلایل قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان