//
کدخبر: ۴۲۸۱۴۴ //

بایدن درخواست کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی را به سنا می‌برد

منبعی آگاه خبر داد رهبران سنای آمریکا انتظار دارند جو بایدن درخواست کمک نظامی ۱۰ میلیارد دلاری برای اسرائیل و اوکراین را در هفته جاری ارائه کند.

 بایدن درخواست کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی را به سنا می‌برد
به گزارش فرتاک نیوز،

یک منبع آگاه خبر داد رهبران سنای آمریکا اعلام کردند انتظار می رود جو بایدن درخواست کمک نظامی 10 میلیارد دلاری برای اسرائیل، اوکراین، تایوان و تامین امنیت مرزها را در هفته جاری ارائه کند.

براساس این گزارش، حجم این درخواست مشخص نیست اما این منبع آگاه اظهار کرد اسرائیل درخواست کمک 10 میلیارد دلاری در جنگ با حماس را کرده است.

درخواست اسرائیل نشان دهنده آن نیست که دولت بایدن این درخواست را ارائه خواهد کرد و یا کنگره رقم آن را تایید خواهد کرد.

چاک شومر رئیس دموکرات اکثریت سنا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد ما با استفاده از قدرتمان هر کاری که لازم باشد انجام می دهیم تا مطمئن شویم سنا حمایت لازم را از اسرائیل خواهد کرد. ما قصد داریم بسته ای را تا پایان هفته آماده کنیم.

همچنین سناتور میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا اظهار کرد انتظار می رود درخواست پیشنهادی بایدن شامل کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان باشد. جمهوری خواهان می خواهند اقدامی جدی برای امنیت مرزها انجام شود.

علاوه بر این، قرار است مقامات دولت بایدن اسناد طبقه بندی شده‌ای را در مورد اسرائیل و غزه روز چهارشنبه به سنا ببرند. شومر اظهار کرد باب منندز رئیس کمیته قضایی سنا که به اتهام استفاده از نفوذ خود به نفع دولت مصر به طور موقت از کار برکنار شده، در این جلسه حضور نخواهد داشت.

شب گذشته طی حمله هوایی اسرائیل به بیمارستان المعمدانی واقع در مرکز غزه بیش از 800 نفر شهید و زخمی شده‌اند.   

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به جنایت به وقوع پیوسته در بیمارستانی در مرکز غزه، آن را جنایت نسل کشی توصیف و خواستار شکسته شدن سکوت در مقابله یاغی گری‌های اشغالگران شد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی اعلام سه روز عزای عمومی اعلام کرد.    

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به جنایت اسرائیل در بمباران بیمارستان المعمدانی تاکید کرد: دشمن در توهم است اگر فکر کند این کشتارها شکست بزرگ او را می‌پوشاند یا مردم ما را به تسلیم سوق می‌دهد.

روسیه و امارات مشترکا خواهان نشست فوری شورای امنیت برای بررسی جنایت صهیونیست‌ها شدند.

مسئول وزارت بهداشت فلسطین گفت: به سختی می‌توان اجساد قربانیان قتل عام معمدانی را شناسایی کرد.

وی افزود: بیمارستان معمدانی پناهگاهی امن برای ساکنان نوار غزه محسوب می‌شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۱۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان