//
کدخبر: ۴۲۲۵۵ //

پارادوکسی که بلای جان کاخ سفید شد/ هم اعتراف هم تهدید؛ هدف باقی ماندن اهرم تحریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به مفاد برجام را مورد تایید قرار داده، گفت: اذعان رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اجرای دقیق توافق هسته ای از سوی ایران، گام مثبتی تلقی می شود و کاخ سفید چاره ای جز اعتراف به آن ندارد.

 پارادوکسی که بلای جان کاخ سفید شد/ هم اعتراف هم تهدید؛ هدف باقی ماندن اهرم تحریم
به گزارش فرتاک نیوز،

سید حسین نقوی حسینی پیرامون مواضع دوگانه واشنگتن در مورد برجام افزود: علاوه بر آژانس مراجع رسمی همچون شورای امنیت و اتحادیه اروپا فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را رصد کرده و آن را مطابق با قوانین بین المللی تایید و به رسمیت می شناسند.

وی افزود: ایالات متحده در حالی تعهد کشورمان به معاهده برجام را تایید می کند که خود ناقض اصلی روح و متن این توافق است.

نماینده مردم ورامین یادآور شد: با وجودی که مقامات آمریکایی بر صداقت ایران به ناچار اذعان دارند اما در عین حال به اقدامات خصمانه خود علیه ما ادامه می دهد اما با وجود ادامه روند مواضع ضد ایرانی آمریکا از جمله در حوزه تحریم‌ها وزیر خارجه کشورمان طرف آمریکایی را تهدید به خروج از برجام کرد.

در همین خصوص حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو جام جم آنلاین تصریح نمود: سخنان وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر ، ایران گزینه خروج از برجام را در دسترس دارد( در صورت تداوم نقض برجام از سوی آمریکا)، یک پیام بسیار آشکار و دقیق برای طرف مقابل است که در شرایط کنونی نحوی روند اجرای برجام مورد تایید و پذیرش ایران نیست.

وی در تشریح دیگر ابعاد سخنان رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: این پیام نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در برجام به اهداف خود نرسیده است و حاضر نیست که تحت هر شرایطی بر اجرای آن پایبند باشد و حتما باید منافع ملی جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار بگیرد .

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: کاخ سفید تا کنون با رفتار خود نشان داده که به تعهدات خود در خصوص برجام پایبند نبوده و همه طرفهای مذاکره کننده هسته ای (گروه1+5) به این مهم صحه می گذارند.

عضو کمیته تحقیق و تفحص پرونده حقوقی ایران و آمریکا اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در خصوص برجام پایبند بوده و گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها بر این مسئله تاکید داشته لیکن اقدامات آمریکا نشان دهنده عدم پایبندی آنها به توافق برجام بوده و ما از عملکرد طرف مقابل به هیچ روی رضایت نداریم.

وی بر ضرورت بازنگری آمریکا در اجرای تعهدات خود در قبال برجام تاکید کرد و گفت: ایالات متحده تاکنون به عهد خود در برجام وفادار نبوده و باید در رفتار خصمانه خود با ایران تجدید نظر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم بهانه ها جویی های گوناگون آمریکا و اخلال آنها در اجرای برجام را سخیف و غیر قانونی خواند و گفت: اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا فاقد ادله قانونی و حقوقی بوده و طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای و به پایبندی ایران به تعهدات بین المللی خود معترف هستند،‌ با این وجود واشنگتن تلاش می کند با دستاویز قرار دادن موضوعاتی همچون حقوق بشر و برنامه موشکی ایران اصل تحریم ها به عنوان یک اهرم فشار علیه ایران حفظ شود.

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان