//
کدخبر: ۴۲۱۶۰۸ //

مرگ نظامی سابق ارتش بریتانیا در اوکراین

جسد «جردن چادویک» نظامی سابق ارتش بریتانیا که برای شرکت در جنگ اوکراین به این کشور سفر کرده بود، دست بسته در آب پیدا شد.

مرگ نظامی سابق ارتش بریتانیا در اوکراین
به گزارش فرتاک نیوز،

جسد مرد بریتانیایی که برای جنگیدن در «لژیون بین‌المللی» به اوکراین رفته بود، دست بسته در پشت سر در یک آبگیر پیدا شد. 

به نوشته «بی‌بی‌سی»، «جردن چادویک» ۳۱ ساله اهل «برنلی» در «لانکاشر» از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در گارد اسکاتلندی ارتش بریتانیا خدمت کرده بود.

به گزارش «راشاتودی»، تحقیقات برای مشخص شدن علت مرگ این مزدور «ارتش بین‌المللی اوکراین» آغاز شده است. جسد وی با کمک لژیون بین‌المللی به بریتانیا فرستاده شد. به گفته مادر این نیروی سابق ارتش بریتانیا، او اوایل اکتبر ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرد و پلیس انگلیس ۲۶ ژوئن (پنجم تیر) از کشته شدن او خبر داد. 

 

 وزارت دفاع روسیه اول تیرماه با اشاره به آمار و ارقام منتشر شده گزارش کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال ۲۰۲۲، حدود چهار هزار و ۹۹۰ جنگجوی خارجی که برای نبرد با روسیه به ارتش اوکراین پوسته بودند، توسط ارتش روسیه کشته شدند.

پیش‌تر شبکه راشاتودی روسیه در گزارشی به اوضاع نامساعد در اوکراین برای مزدوران خارجی اشاره کرده و نوشته بود، مزدوران خارجی که برای نبرد علیه روسیه به ارتش اوکراین پیوسته‌اند، اوضاع در خط مقدم اوکراین را «جهنم» توضیح داده و تأکید کرده‌اند که لژیون بین‌المللی توسط رهبران دیوانه اوکراین هدایت می‌شود.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از وزارت دفاع روسیه، کی‌یف استخدام مزدوران خارجی را تشدید بخشیده تا خسارات هنگفت نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضدحملات اخیر خود را که تبلیغات زیادی برای آن کرده، پنهان کند. طبق این گزارش، اوکراین در تلاش است به کمک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا»، مزدورانی را از ایالات متحده، کانادا و همچنین آسیا، آمریکای لاتین و غرب آسیا به خدمت بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان