//
کدخبر: ۴۲۱۴۵۶ //

فرار یک متهم از زندانی در لندن /او متهم به جاسوسی برای ایران بود/ دانیل عابد خلیفه چطوری فرار کرد؟

فرار فردی که به جاسوسی برای ایران متهم شده از زندانی در لندن باعث افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های انگلیس و هرج و مرج در این فرودگاه‌ها شده است.

فرار یک متهم از زندانی در لندن /او متهم به جاسوسی برای ایران بود/ دانیل عابد خلیفه چطوری فرار کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 عملیات گسترده جستجو برای یافتن یک متهم 21 ساله که چند روز پیش از زندان گریخت باعث تأخیر پروازها در فرودگاه‌های انگلیس شده است.

دانیل عابد خلیفه، 21 ساله،  روز چهارشنبه 6 سپتامبر در حالی که در آشپزخانه زندان مشغول به کار بود خود را به قسمت زیرین یک ون حمل غذا متصل کرده و از این طریق موفق شد از زندان فرار کند.

این سرباز سابق ارتش بریتانیا در زندان «واندسورث» در جنوب لندن منتظر محاکمه خود به اتهامات مرتبط با تروریسم و نیز کار گذاشتن بمب‌های جعلی در پایگاه‌های ارتش بود.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، خلیفه همچنین متهم است که اطلاعات حساس پرسنلی سربازان را از پایگاه اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا برای تحویل به «یک کشور متخاصم» جمع‌آوری می‌کرده است.

رسانه‌های انگلیس از جمله بی‌بی‌سی مدعی شده‌اند که او این اطلاعات را به ایران می‌داده است، اما او تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده است.

عملیات گسترده جستجو برای یافتن او در روزهای گذشته باعث اخلال در پروازهای انگلیس شده است. یورونیوز گزارش داده فرودگاه تدابیر امنیتی را برای کمک به پلیس جهت یافتن او افزایش داده‌اند و این مسئله باعث ایجاد هرج و بی‌نظمی برای مسافران انگلیسی شده است.

 پلیس یک تیم ویژه را برای پیدا کردن خلیفه عازم کرده و از عموم مردم خواسته در صورت دیدن او فوراً مراتب را به پلیس اطلاع دهند.  «دامینیک مورفی»، فرمانده یگان ضد تروریسم پلیس لندن در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر شده گفت: «من از مردم می‌خواهم به پلیس برای پیدا کردن دانیل خلیفه که ممکن است در هر جایی در پادشاهی متحده انگلیس پنهان شده باشد کمک کند.»

در حالی که تحقیقات پلیس بر لندن متمرکز است مسئولان معتقدند که خلیفه ممکن است به دنبال خروج از انگلیس از طریق فرودگاه باشد. مورفی گفت: «ما داریم همکاری بسیار نزدیکی با همکارانمان در واحد مرزی انجام می‌دهیم تا هر گونه خطرات ناشی از خروج احتمالی او از کشور را شناسایی کنیم بنابراین در حال حاضر می‌توان این وضعیت را یک عملیات جستجوی سراسری با مشارکت تمامی نیروهای کشور نامید.»

امروز جمعه همچنین اسکای‌نیوز گزارش داد کارشناسان مواد منفجره تونل مانش  که بندر پادوکاله فرانسه را به شهرک فوکستون انگلستان متصل می‌کند بسته‌اند. این اتفاق بعد از متوقف کردن یک خودروی مشکوک رخ داد. البته پلیس گفته این عملیات ارتباطی به جستجو برای دانیل خلیفه ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان