//
کدخبر: ۴۱۸۷۶۹ //

بایدن از تحریم‌های جدید روسیه خبر داد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ به مناسبت «روز استقلال اوکراین»، ضمن تکرار مواضع ضد روسی دولت خود، از تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو خبر داد.

 بایدن از تحریم‌های جدید روسیه خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

به رغم ناامیدی برخی کشورهای اروپایی شامل آلمان از کارآمدی کارزار تحریم‌ها علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین، آمریکا تحریم‌های جدیدی ضد روسیه اعمال کرد.

کاخ سفید روز پنجشنبه (امروز) بیانیه‌ جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به مناسبت «روز استقلال اوکراین» منتشر کرد؛ بیانیه‌ای که در آن از تحریم‌های جدید علیه روسیه سخن گفته شده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه مواضع ضد روسی خود را تکرار کرد و به شدت علیه ولادیمیر پوتین موضع گرفت.

او گفت: «امروز مردم اوکراین بار دیگر روز استقلال خود را جشن می‌گیرند در حالی که از حمله همه جانبه هوسکارانه پوتین برای (گرفتن) سرزمین و قدرت رنج می‌برند. هجده ماه است که خانواده‌های اوکراینی زیر تهدید روزانه موشک‌های روسی و واقعیت حملات وحشیانه زندگی کرده‌اند. اما مردم اوکراین نپذیرفته‌اند که شکست بخورند».

بایدن با تعریف و تمجید از عملکرد اوکراین در برابر روسیه، در بیانیه خود بار دیگر همتای روس خود را مخاطب قرار داد و تصریح کرد: «امروز در حالی که پوتین به جنگ وحشیانه خود برای از بین بردن استقلال اوکراین و ترسیم مجدد نقشه جهان ما با توسل به زور ادامه می‌دهد، آمریکایی‌ها در سراسر کشور در کنار مردم اوکراین هستند».

رئیس‌جمهور آمریکا که از ابتدیا جنگ در حال ارائه انواع حمایت‌ها از اوکراین است، در بیانیه امروز خود از ادامه همکاری با متحدانش در جهان برای حمایت از توانایی اوکراین جهت دفاع از خود در برابر «تجاوزگری روسیه» خبر داد.

وی اعلام کرد: «تعهد ما به استقلال اوکراین تزلزل ناپذیر و پایدار است. به همین دلیل است که ماه گذشته ایالات متحده و سایر کشورهای گروه هفت (G7) بیانیه مشترکی در لیتوانی صادر کردند که در آن متعهد شدند به اوکراین در حفظ نیروهای مسلحی که قادر به جلوگیری از تجاوز روسیه در سال‌های آینده هستند کمک کنند، بیانیه‌ای که اکنون بیش از 25 کشور به آن ملحق شده‌اند. ما به همراه شرکای خود در اروپا، از اوکراین در مبارزه آنها برای آزادی حمایت می‌کنیم و در دراز مدت به آنها کمک خواهیم کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا به روسیه درباره ارتکاب «جرایم جنگی» در اوکراین و «ربودن کودکان اوکراینی» اتهام زد و اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کند.

به ادعای او، «ما همه جا با کشورها کار می‌کنیم تا نیروهای روسیه را در قبال جنایات جنگی و سایر جنایاتی که در اوکراین مرتکب شده‌اند، پاسخگو کنیم. (جنایاتی که) شامل انتقال اجباری هزاران کودک اوکراینی به روسیه است. این کودکان از پدر و مادرشان دزدیده و از خانواده دور نگه داشته شده‌اند. این، بی وجدانی است و امروز تحریم‌های جدیدی را اعلام می‌کنیم تا مسئولین این اقدامات و اخراج‌های اجباری را مورد بازخواست قرار دهیم».

اتهام زنی تند رئیس‌جمهور آمریکا به روسیه درباره دزدیدن بچه‌های اوکراینی در شرایطی مطرح شده که مقام‌های مسکو بارها اتهامات واشنگتن و متحداشن را رد کرده‌اند.

بایدن در بیانیه خود توضیح بیشتیر درباره جزئیات تحریم‌های جدید واشنگتن ضد مسکو ارائه نداد. آمریکا از آغاز جنگ اوکراین، کارزار فشارهای بی سابقه علیه روسیه را در پیش گرفته و به دیگر کشورهای جهان برای همراهی با مواضع ضد روسی خود فشار آورده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان