//
کدخبر: ۴۱۷۵۰۲ //

پنتاگون: به دنبال جنگ با روسیه نیستیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: ما به دنبال جنگ با روسیه نیستیم و [ارائه] کمک‌ها در این جنگ، برای حمایت از اوکراین است.

پنتاگون: به دنبال جنگ با روسیه نیستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده درحال مذاکره با ترکیه و اوکراین و دیگر شرکا برای افزایش استفاده از مسیرهای جایگزین برای صادرات غلات اوکراین است را تایید می‌کنید؟، گفت: من گزارشی در این رابطه ندیده‌ام.

وی در ادامه گفت: ما از روسیه خواسته‌ایم که به توافق غلات بازگردد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این سوال که «دریای سیاه اکنون به میدان جنگ تبدیل شده و چقدر در این باره نگران هستید؟» گفت: ایالات متحده هیچ گونه دارایی [نظامی] در دریای سیاه ندارد؛ بنابراین توضیحات بیشتری در این باره ندارم.

پس از آنکه روسیه مشارکت خود را در مورد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه تعلیق کرد، تنش‌ها در این دریا تشدید شده است.

روسیه پس از خروج از توافق انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه اعلام کرد که این کشور آب‌های بین‌المللی شمال غرب و جنوب شرق دریای سیاه را برای دریانوردی ناامن اعلام می‌کند و پرچم کشتی‌هایی که به بنادر اوکراین عزیمت می‌کنند حامی اوکراین در جنگ تلقی خواهند شد.

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد: همانطور که رئیس‌جمهوری گفته بود به حمایت خود از اوکراین تا هر زمانی که [جنگ] طول بکشد، ادامه می‌دهیم.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از اختصاص بسته جدیدی از کمک‌های امنیتی و نظامی به اوکراین به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار که مهمات دفاع هوایی، گلوله‌های توپخانه، قابلیت‌های ضد زرهی و تجهیزات اضافی خنثی‌سازی مین را شامل می شود، خبر داد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان