//
کدخبر: ۴۱۷۰۲۲ //

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

بررسی نقشه‌های آمریکا برای ایجاد تشکیلات شبه نظامی جدید در سوریه و وعده مقاومت لبنان برای نابودی رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

حمله اخیر عناصر داعش به اتوبوس حامل نظامیان سوری بار دیگر توجه تحلیلگران را به نقشه‌های آمریکا برای به دست گرفتن کنترل مناطق شرقی به ویژه منابع غذایی و نفتی جلب کرده است.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: عملیات تروریستی علیه اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه در نزدیکی شرق فرات که ۲۶ قربانی برجای گذاشت نمی‌تواند بدون هماهنگی با نظامیان آمریکایی و همپیمانان آنها در این منطقه صورت گرفته باشد. داعش که این عملیات را انجام داده، چرا علیه نظامیان آمریکایی و پایگاه‌های آنها وارد عمل نمی‌شود؟ آمریکا سیاست تحریم را در قبال سوریه و ملت این کشور و بر اساس الگوی صورت گرفته طی ۱۳ سال علیه عراق درپیش گرفته است تا بدین وسیله نظام حاکم این کشور را از درون متلاشی کرده و ملت سوریه به دنبال جایگزینی برای آن بگردند. از همین جا زمینه سازی برای لشکرکشی آمریکایی‌ها به سوریه آغاز می‌شود. به همین دلیل عناصر قسد وابسته به آمریکا کنترل مهم‌ترین منابع سوریه یعنی منابع کشاورزی و نفت و گاز را در شرق فرات به دست گرفته‌اند.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که فرماندهی آمریکا در شرق فرات روند جذب نیرو از میان عناصر مسلح را برای تشکیل یک ساختار شبه نظامی جدید از میان قبایل عربی حامی خود با هدف حمله به ارتش سوریه و اشغال مناطق شرقی آغاز کرده است. آمریکا جز زبان زور و به راه انداختن یک جنگ فرسایشی را نمی فهمد. تنها راه برای خلاص شدن از دست نقشه‌های آمریکا علیه سوریه، منتقل کردن نبرد به شرق فرات و به دست گرفتن کنترل منابع غذایی و نفتی است تا اشغالگران آمریکایی بفهمند که اشغال سوریه برای آنها هزینه بردار است.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

روزنامه رأی الیوم در خصوص تحولات لبنان نوشت: این روزها شاهد افزایش تنش‌های امنیتی در لبنان هستیم. مطرح شدن سخنان تحریک آمیز از سوی هر جریانی باعث می‌شود نگرانی‌ها نسبت به انفجار اوضاع امنیتی در این کشور در آینده نزدیک افزایش یپدا کند. سوالات زیادی در خصوص همزمانی تمام این تحولات با مسأله انتخاب رئیس جمهور لبنان مطرح شده است. درگیری‌های اردوگاه آوارگان فلسطینی در عین الحلوه و واژگونی کامیون نیروهای حزب الله در یک منطقه مسیحی نشین و وقوع درگیری در این منطقه باعث شده برخی شبکه‌های خبری در لبنان گزارش‌های تحریک آمیزی منتشر کنند.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

روزنامه القدس العربی با اشاره به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا به نقل از محمد الخلیفی وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر نوشت: کشور قطر نقش محوری در پیشبرد مذاکرات میان ایران و آمریکا با هدف آزادسازی زندانیان و ایجاد کانال‌های ارتباطی میان دو طرف ایفا کرده است. ایران روز گذشته از آغاز روند آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده خود در کره جنوبی و عراق خبر داد.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص توافق ایران و آمریکا نوشت: در حالی که طی روزهای گذشته تمام نگاه‌ها به سمت احتمال بالاگرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا و تهدیدات مطرح شده در منطقه خلیج فارس جلب شده بود، به ناگاه دو طرف از دستیابی به یک توافق مبنی بر آزادی ۵ زندانی از سوی ایران و آزادشدن میلیاردها دلار اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور خبر دادند. این مذاکرات میان ایران و آمریکا سال ۲۰۲۱ با میانجی گری طرف‌های قطری و عمانی آغاز شده بود.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

روزنامه لبنانی البناء نوشت: با نزدیک شدن به سالگرد جنگ تموز ۲۰۰۶ و سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به همین مناسبت در روز دوشنبه، یکی از فرماندهان مقاومت با حضور در شبکه المنار به تهدیدات یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان اینگونه پاسخ داد؛ ما از لحاظ مادی و معنوی آماده‌ایم تا وعده سید حسن نصرالله را عملی کنیم تا جهانیان به صورت زنده شکست ارتش رژیم صهیونیستی را در نبرد آتی ببینند. مقاومت وعده داده است که مواضع اشغالگران منهدم خواهد شد و سرکردگان آنها با چشم خود فرار نظامیانشان را خواهند دید. نبردی آتی در الجلیل و نه در جنوب لبنان، خواهد بود.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

روزنامه سوری الثوره در خصوص اوکراین نوشت: سیاست آمریکا این است که از اوکراین گرفته تا نیجر، حضور خود را به عنوان به اصطلاح یک ابرقدرت ثابت کند. این سیاست آمریکا در چارچوب عملیات جلب نظر جهانیان می گنجد. همگان باید زیر لوای آمریکا قرار بگیرند و اگر کسی با این مسأله مخالفت کند در نهایت مجبور خواهد شد تسلیم شود. اما باد همیشه به نفع کشتی عمو سام نمی‌وزد و این روزها در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم که تیر آمریکا به هدف اصابت نکرده است. آمریکا یک مانع در مسیر تمام راهکارها برای حل بحران‌ها از اوکراین گرفته تا سوریه به شمار می‌رود و برای حل این بحران‌ها چاره‌ای جز کنار زدن این کشور نیست.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

روزنامه یمنی المسیره به نقل از مقامات سیاسی و دفاعی یمن نوشت: نیروهای غربی که وارد یمن و منطقه شده‌اند به سمت یک سرنوشت نامعلوم حرکت می‌کنند. نیروهای دفاعی یمن نظامیان آمریکایی را شبانه روز رصد کرده و آماده واکنش به هرگونه تجاوزی هستند. تحرکات آمریکا در منطقه تحت نظر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان