//
کدخبر: ۴۰۸۶۸ //

ترامپ : درمقابل دریافت میلیاردها دلار در نشست ریاض شرکت کردم

' دونالد ترامپ ' رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی ان گفت که در مقابل دریافت میلیاردها دلار از سعودی ها در نشست اخیر ریاض شرکت کرده است.

 ترامپ : درمقابل دریافت میلیاردها دلار در نشست ریاض شرکت کردم
به گزارش فرتاک نیوز،

 شبکه خبری الجزیره امروز (شنبه) با انتشار این خبر افزود: رئیس جمهوری آمریکا به مقامات سعودی گفته بود در نشست ریاض شرکت نخواهد کرد مگر آن که آنان میلیاردها دلار برای خرید سلاح از آمریکا بپردازند.

نشست ریاض در 31 اردیبهشت گذشته با حضور رئیس جمهوری آمریکا و سران 17 کشور عربی - اسلامی و نمایندگانی از 50 کشور جهان برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست ایجاد «ناتوی عربی» بود و آمریکا توانست در این سفر 400 میلیارد دلار در چارچوب معامله های سلاح به جیب بزند.

ترامپ از رژیم سعودی به عنوان ' گاو شیرده' یاد کرده است.

وی در این مصاحبه همچنین تاکید کرده که روابطش با کشور قطر خوب است و هیچ مشکلی در خصوص ادامه حضور پایگاه نظامی آمریکا در دوحه وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا درعین حال گفته است که 'اگر مجبور شویم قطر را ترک کنیم 10 کشور آماده ایجاد پایگاه نظامی برای ما هستند و باور دارم که این کشورها حاضرند هزینه ساخت این پایگاه ها را هم بدهند .'

ترامپ افزوده است: اگر آمریکا به ایجاد پایگاه نظامی دیگری در منطقه تمایل داشته باشد بسیاری از کشورها استقبال می کنند و حاضر پرداخت هزینه آن هستند.

این سخنان ترامپ یک روز بعد از بازگشت 'رکس تیلرسون ' وزیر خارجه آمریکا از سفر به کشورهای کویت ، قطر و سعودی برای حل و فصل بحران بین کشورهای تحریم کننده قطر با دوحه بیان شد.

تیلرسون گفته است که مذاکراتش در منطقه شاید طرف های بحران را برای مذاکره مستقیم به یکدیگر نزدیک کند اما همزمان هشدار داد که حل این بحران شاید مدتها طول بکشد

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان