//
کدخبر: ۴۰۶۹۳ //
کنفرانس خبری مشترک ترامپ و مکرون:

ترامپ: برای آتش بس دوم در سوریه تلاش می کنیم/ مکرون: رفتن اسد را لازم نمی دانیم

در کنفرانس خبری مشترک ترامپ و مکرون در پاریس؛ در حالی که ترامپ از تلاش برای آتش بس دوم در منطقه ای پرتنش از سوریه خبر داد، مکرون گفت: رفتن اسد را لازم نمی دانم.

ترامپ: برای آتش بس دوم در سوریه تلاش می کنیم/ مکرون: رفتن اسد را لازم نمی دانیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که روز پنجشنبه وارد پاریس شد، در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود، توافق برای آتش بس در جنوب غرب سوریه را نتیجه ارتباط با یک کشور دانست و از تلاش برای آتش بس دوم خبر داد.

ترامپ با اشاره به اینکه آتش بس در جنوب غرب سوریه که از ظهر روز یکشنبه آغاز شده، پنج روز است که دوام دارد، گفت: اگرچه پنج روز زمان کمی است، اما در جایی مثل سوریه مدت طولانی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه در حال کار روی آتش بس دوم در منطقه ای پرتنش از سوریه هستیم، افزود: در صورتی که به نتیجه برسد ناگهان خواهیم دید که حتی یک تیر در سوریه شلیک نمی شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پیرامون احتمال تغییر موضعش درخصوص توافق آب و هوایی پاریس گفت: در این خصوص صحبت خواهیم کرد. باید ببینیم چه می شود. اگر اتفاقی افتاد که عالی است؛ اگر هم نیفتاد مشکلی نیست.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درخصوص آینده روابط آمریکا با چین، با توصیف «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به عنوان 'دوست' و 'مردی فوق العاده'، گفت: البته او می تواند در ارتباط با کره شمالی کمی بیشتر تلاش کند.

ترامپ در ابتدای سخنان خود در این کنفرانس، با تکرار ادعای قبلی مبنی بر اینکه کره شمالی، ایران و سوریه تهدید به حساب می آیند، گفت: با عزمی دوباره در مقابل این دشمنان خواهیم ایستاد.

در این کنفرانس خبری همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه درخصوص بازگشت آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس، با اشاره به اختلاف نظرهای متعدد با ترامپ، گفت که به تعهدات وی به مردم آمریکا در زمان رقابت های انتخاباتی احترام می گذارد.

مکرون افزود: مساله توافق پاریس هیچ تاثیری روی دیگر مسائل مشترک میان فرانسه و آمریکا نخواهد گذاشت و دو طرف به همکاری ادامه خواهند داد.

مکرون درخصوص روسیه، ارتباط با این کشور را مهم دانست، و افزود: با وجود همه اختلافاتی که با روسیه داریم، اما در شرایط حاضر، به خصوص در خاورمیانه، همکاری با روسیه یک ضرورت است.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حاضر است با بشار اسد مذاکرات مستقیم داشته باشد، با اشاره به اینکه فرانسه رویکردی تازه در قبال سوریه دارد، گفت: هدف اصلی از بین بردن تروریسم و راه حل سیاسی پایدار است و رفتن بشار اسد را لازم نمی دانم.

مکرون تاکید کرد که در مذاکرات سوریه خواهان مشارکت نمایندگان بشار اسد و همچنین نمایندگان مخالفان دولت هستیم.

وی پیرامون شخصیت شی جین پینگ و آینده همکاری فرانسه با چین، گفت: نمی توانم بگویم او دوست من است و من او را می شناسم.

با این وجود مکرون پایبندی چین به توافق پاریس را ستود و آن را کشوری کلیدی در صلح بین المللی توصیف و بر نقش ویژه پکن در ارتباط با کره شمالی تاکید کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه برای سفری سه روزه وارد فرانسه شد. دو طرف قرار است درخصوص مسائل تروریسم، توافق آب و هوایی و روابط تجاری گفت و گو کنند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان