//
کدخبر: ۴۰۵۸۳۱ //

نتانیاهو: برنامه هسته‌ای ایران با توافق مهار نمی‌شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که در تماس اخیر با وزیر خارجه آمریکا گفته که توافق با ایران موجب مهار برنامه هسته‌ای این کشور نمی‌شود.

نتانیاهو: برنامه هسته‌ای ایران با توافق مهار نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

« بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پنجشنبه هفته گذشته (هشتم ژوئن ۱۸ خرداد ماه) در خصوص طیفی از موضوعات از جمله برنامه هسته‌ای ایران با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت‌وگوی تلفنی کردند، به بخشی از صحبت‌های خود با بلینکن اشاره کرد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب نیوز»، نتانیاهو که از هر فرصتی برای تبلیغ علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌کند، گفت: «من به بلینکن گفتم که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، کمکی به مهار این برنامه نمی‌کند».

نتانیاهو در حالی بار دیگر تلاش کرده که در مسیر احیای برجام مانع‌تراشی کند که اخیراً گزارش‌های مختلفی توسط رسانه‌های عبری مبنی بر ازسرگیری مذاکرات آمریکا و کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور منتشر شده است و کابینه نتانیاهو هم بارها مخالفت خود را با این مذاکرات ادعایی اعلام کرد.

طبق گزارش عرب نیوز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «من به بلینکن اطمینان دادم که اسرائیل هر اقدام لازم را برای محافظت از امنیت خود در مواجهه با ایران انجام خواهد دارد».

رسانه‌های عبری روز جمعه هفته گذشته (۱۹ خرداد ماه)، گزارش کردند که روز پنجشنبه هفته گذشته بنیامین نتانیاهو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشته و درباره چند موضوع مهم از جمله برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با روزنامه «الشرق‌الاوسط» در پاسخ به این سوال که آیا برای احیای مذاکرات در خصوص برجام تلاش می‌کند یا خیر گفت: «از روز اول ما  تلاش کردیم تعیین کنیم که آیا بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام امکان‌پذیر است یا نه و تلاش‌های قابل توجهی در این مسیر انجام دادیم، همان‌طور که شرکای اروپایی و روسی و چینی چنین کردند».

بلینکن که طی روزهای گذشته سفرش به اراضی اشغالی را لغو و به جای آن، راهی عربستان سعودی شده بود در ادامه گفت‌وگو با با الشرق‌الاوسط اذعان کرده بود که دولت آمریکا کماکان دیپلماسی را بهترین روش در قبال ایران می‌داند. او گفت: «بنابراین ما گزینه دیپلماسی را باز نگه می‌داریم و این بهترین مسیر است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان