//
کدخبر: ۴۰۲۸۷۴ //

مدودف: ناتو به اوکراین سلاح هسته‌ای بدهد؛ مقابله پیشدستانه می‌کنیم

معاون شورای امنیت روسیه به کشورهای عضو ناتو درباره ارائه تسلیحات اتمی به اوکراین هشدار داد و بر مقابله پیشدستانه با چنین اقدامی از سوی آنها تاکید کرد.

مدودف: ناتو به اوکراین سلاح هسته‌ای بدهد؛ مقابله پیشدستانه می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری روسی تاس، دیمیتری مدودف در دیدار از ویتنام به خبرنگاران گفت: غرب این واقعیت را درک نکرده که تقابل بنی روسیه و کشورهای عضو ناتو ممکن است در نقطه ای به حمله اتمی پیشدستانه منجر شود.

وی، احتمال ارائه جنگنده و حتی سلاح اتمی به کی‌یف را ضعیف ندانست و تصریح کرد: اگر تسلیحات اتمی به اوکراین ارائه شود حمله پیش دستانه ضروری است و در این صورت، پاسخ آنها موشکی با کلاهک اتمی خواهد بود.

این مقام روس، سیاست خارجی آمریکا را سوداگرانه دانست و گفت: آمریکایی ها دنبال جنگ نیستند بلکه دنبال پول هستند.

مدودف، اروپایی ها را نیز درباره افزایش تنش ها بین روسیه و کشورهای اروپایی مقصر دانست.

از اوایل اسفندماه ۱۴۰۰ که با عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، این بحران بزرگ در عرصه بین‌المللی رقم خورد؛ بحرانی که باوجود گذشت حدود ۱۵ ماه از عمر آن اما نشانه‌ای از کاهش تنش به چشم نمی‌خورد.

در این میان هر روزه شاهد تشدید تسلیح اوکراین با سلاح‌ها و جنگ‌افزارهایی هستیم که بر وسعت و دامنه بحران می‌افزایند. در تازه‌ترین مورد، گفته می‌شود که کاخ سفید در میانه فشارها از سوی کنگره و شرکای واشنگتن بر سر ارائه تسلیحات پیشرفته آمریکایی به اوکراین، به متحدان اروپایی خود برای انتقال جنگنده‌های اف- ۱۶ به کی‌یف چراغ سبز نشان داده‌است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان