//
کدخبر: ۳۹۵۲۲۰ //

کره شمالی باز هم آزمایش موشکی انجام داد

گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای گفت که نظامیان کره شمالی یک پرتابه که احتمالا موشک بالستیک بوده را به سمت دریای شرقی شلیک کرده‌اند.

 کره شمالی باز هم آزمایش موشکی انجام داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 رسانه‌های شرق آسیا بامداد پنجشنبه از انجام آزمایش موشکی مجدد توسط ارتش کره شمالی خبر دادند. گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای گفت که نظامیان کره شمالی یک پرتابه که احتمالا موشک بالستیک بوده را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی نیز با تایید شلیک‌شدن یک فروند پرتابه توسط کره شمالی، اما جزئیات بیشتری از آن ارائه نکرد.

دقایقی بعد، دولت ژاپن با صدور هشدار اضطراری درباره شلیک موشک توسط کره شمالی، از مردم جزیره هوکایدو خواست، به دلیل احتمال سقوط موشک نزدیک این منطقه، هرچه سریعتر به پناهگاه بروند.

این در حالی است که دو روز قبل «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر، از مقام‌های سیاسی و نظامی کشورش خواسته بود که بازدارندگی جنگی را به شیوه‌ای تهاجمی‌تر پیگیری کنند.

این نشست در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره در پی آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی در اعتراض به رزمایش‌های نظامی مشترک سئول و واشنگتن برگزار شد.

پیش از این نیز رسانه دولتی کره شمالی با بیان اینکه رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را تا آستانه جنگ اتمی رسانده، نسبت به انجام اقدام تهاجمی در واکنش به این تنش‌زایی‌ها هشدار داد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۲۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان