//
کدخبر: ۳۸۹۹۴ //

یک فروند هواپیمای اندونزی با ۵ سرنشین ناپدید شد

یک فروند هواپیمای کوچک حامل پنج نفر روز چهارشنبه در شرق استان پاپوآ اندونزی ارتباط خود را از دست داد و مقامات احتمال می دهند سقوط کرده باشد.

 یک فروند هواپیمای اندونزی با 5 سرنشین ناپدید شد
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنماهای خبری 'سورا' و 'راپلر' اعلام کردند ارتباط این هواپیمای کوچک از نوع 'پلاتوس پی سی- 6 پورتر' ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی در یک پرواز کوتاه در منطقه کوهستانی استان پاپوا قطع شد.

 

آژانس امداد و نجات اندونزی اعلام کرد مختصات هواپیما مشخص شده است، اما همچنان باید محل دقیق سقوط هواپیما در منطقه مشخص شود و احتمال خراب شدن هواپیما نیز وجود دارد.

 

این هواپیما با سه مسافر و 2 خدمه پرواز 8 دقیقه پس از خروج از 'وامنا' در غرب اندونزی تماس خود را از دست داد.

 

هواپیما متعلق به یک شرکت خصوصی اندونزی بود که در محدوده استان پاپوا و اطراف آن فعالیت می کند.

این هواپیما بیش از یک تن بار را نیز جابجا می کرد . یک هواپیمای باری از نوع کاریبو 'دی.اچ.سی 4' ساخت کانادا نیز سال گذشته در استان پاپوا در ارتفاع بیش از سه هزار و 700 متری به کوه برخورد و سقوط کرد و سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

 

اندونزی از صنعت هوایی نسبتا فرسوده ای برخوردار است و سوانح هوایی مختلف نشان داد ناوگان هوایی این کشور و سایر تجهیزات آن نیازمند بازسازی است.

 

مردم اندونزی به دلیل شرایط جغرافیایی و تشکیل شدن کشورشان از هزاران جزیره مجبور به استفاده از هواپیما و قایق برای جابجایی در کشور هستند.

 

براثر سقوط یک فروند بالگرد امداد و نجات در اندونزی در هفته جاری نیز که برای کمک به گردشگران گرفتار در فوران آتشفشان 'سیلری کریتر' اقدام کرده بود، 8 سرنشین و خدمه این پرواز کشته شدند.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان