//
کدخبر: ۳۸۹۶۰۳ //

لبنان حق رای خود را در سازمان ملل به دست آورد

وزارت خارجه لبنان از بازپس گیری حق رای این کشور در سازمان ملل خبر داد.

لبنان حق رای خود را در سازمان ملل به دست آورد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه لبنان امروز سه شنبه اعلام کرد که این کشور پس از پرداخت بدهی های خود، حق رای خود در سازمان ملل را پس گرفت.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که لبنان حق رای خود در سازمان ملل را پس از پرداخت حق عضویت سالانه برای سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پس گرفت.

در این بیانیه آمده است که بدین ترتیب لبنان به ایفای نقش خود و حضور در نشست ها و جلسات سازمان ملل و کمیسیون های تخصصی بازگشت.

لازم به ذکر است که اواخر دیماه گذشته، لبنان به دلیل تاخیر در پرداخت مبلغ یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۰۳ دلار معوقه بودجه فعالیت سازمان ملل از دو سال گذشته، حق رأی خود در مجمع عمومی این نهاد بین‌المللی متشکل از ۱۹۳ کشور را از دست داد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرده بود که ۳ کشور دومینیکا، گینه استوایی و گابن نیز به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های معوقه، حق رای خود را از دست دادند.

به موجب ماده ۱۹ منشور سازمان ملل متحد، اعضایی که میزان بدهی‌هایشان برابر با مبلغ پرداختی دو سال کامل و یا بیشتر باشد، حق رای خود را از دست می‌دهند ولی مجمع عمومی از حق قضاوت پیرامون این که این «عدم پرداخت به دلیل شرایطی خارج از کنترل اعضا است»، برخوردار است که در این صورت، اگر کشوری این وضعیت را اعلام کند، می‌تواند در رأی‌گیری‌ها شرکت داشته باشد.

لبنان در اثر مداخله‌های خارجی و فساد گسترده و نهادینه گروه‌های سیاسی به انسداد سیاسی کشیده شده و اقتصاد آن فروپاشیده است. همچنین تلاش‌های پارلمان این کشور در سایه این ناکارآمدی‌ها و بی‌ثباتی سیاسی پس از یازده بار رای‌گیری برای تعیین رئیس جمهوری همچنان بی‌نتیجه مانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۶۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان