//
کدخبر: ۳۸۸۱۵۲ //

۱.۵ میلیون نفر در زلزله ترکیه بی‌خانمان شدند

سازمان ملل (UN) تخمین می‌زند که زلزله‌های مرگبار ترکیه در ماه فوریه سال جاری (۲۰۲۳)، دست‌کم ۱.۵ میلیون نفر را بی‌خانمان کرده و در حال حاضر ۵۰۰ هزار خانه جدید مورد نیاز است.

 ۱.۵ میلیون نفر در زلزله ترکیه بی‌خانمان شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ایندیپندنت، این سازمان همچنین اعلام کرد که بخشی از وجوه درخواستی سازمان ملل برای کمک به زلزله‌زدگان در هفته گذشته دریافت شده و افزود که این پول را بر پاکسازی انبوهی از آوار برجای مانده از این حادثه متمرکز خواهد کرد.

بنا بر تخمین کارشناسان سازمان ملل، این فاجعه بین ۱۱۶ میلیون تا ۲۱۰ میلیون تُن آوار تولید کرده است، در حالی که پس از زلزله شمال غرب ترکیه در سال ۱۹۹۹، آوار آن فاجعه ۱۳ میلیون تن برآورد شده بود.

در واکنش به بی‌خانمانیِ بسیاری از زلزله‌زدگان، ترکیه مقررات جدیدی را وضع کرد که براساس آن شرکت‌ها و موسسات خیریه می‌توانند بدون نیاز به طی مراحل سخت قانونی، خانه‌هایی بسازند تا به وزارت شهرسازی برای افراد نیازمند کمک کنند.

در حال حاضر بسیاری از بازماندگان زلزله، منطقه جنوب ترکیه را ترک کرده‌اند و عده قابل توجهی نیز در چادرها، کانتینرها و سایر محل‌های موقت تحت حمایت دولت اسکان داده شده‌اند.

یک مقام دولتی ترکیه روز جمعه خبر داد که پس از عملیات امداد و نجات، این کشور کار بازسازی خانه‌ها را پس از زلزله‌های ویرانگر آغاز کرده است.

به گزارش رویترز، بر اثر زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ که در روز ششم فوریه جنوب ترکیه و همچنین سوریه را لرزاند، بیش از ۱۶۰ هزار ساختمان شامل ۵۲۰ هزار آپارتمان فروریخت یا آسیب جدی دید.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری ترکیه (آفاد) در آخرین بروزرسانی خود، تعداد قربانیان زمین‌لرزه‌های اخیر در این کشور را ۴۴ هزار و ۲۱۸ نفر اعلام کرد. جان‌باختگان زمین‌لرزه در سوریه نیز ۵۹۱۴ نفر اعلام شدند و با احتساب این ارقام، مجموع تلفات در دو کشور زلزله‌زده به بیش از ۵۰ هزار نفر رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان