//
کدخبر: ۳۸۷۴۰ //

خوشگذرانی ملک سلمان در مغرب و بی اعتنایی رباط به سیاست های ریاض

درحالی که کشور مغرب در بحران اخیر میان برخی کشورهای عربی با قطر سیاست بیطرفانه ای را اتخاذ کرده، و به دلیل اقدامات خصمانه رسانه های عربستان در قبال تحولات صحرای غربی، از این کشور ناخشنود است، پادشاه عربستان تعطیلات تابستانی خود را در مغرب می گذراند.

 خوشگذرانی ملک سلمان در مغرب و بی اعتنایی رباط به سیاست های ریاض
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه الحره، شهر 'طنجه' در شمال مغرب برای پذیرایی از 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان و همراهان او جهت خوشگذرانی و گذراندن تعطیلات تابستانی خود را آماده می کند.

براساس این گزارش، مسئول ناظر بر آماده سازی مقدمات سفر ملک سلمان و همراهانش گزارش داد که زمینه های این سفر در اواخر ماه رمضان فراهم شده و گروه اول همراه پادشاه سعودی در نیمه ماه جاری میلادی در شهر طنجه برای فراهم سازی مقدمات سفر حضور خواهند یافت.

طبق گزارش ها صدها اتاق در بزرگترین هتل های این شهر و نیز آپارتمان ها و ویلاها و نیز صدها دستگاه خودرو های لوکس برای استقبال از ملک سلمان و همراهانش رزرو شده است.

پادشاه عربستان قرار است در منطقه 'کاپ سوارتیل' که یک منطقه گردشگری شامل نواحی ساحلی و جنگلی است اقامت داشته باشد.

این سفر تفریحی در حالی صورت می گیرد که مغرب در بحران اخیر بین عربستان و متحدانش از جمله مصر، بحرین و امارات سیاست بیطرفی اتخاذ کرده و به درخواست های عربستان برای روشن کردن موضع خود واکنشی نشان نداده است.

همچنین مغرب در روزهایی که قطر تحت محاصره این چهار کشور عربی قرار گرفته کمک هایی را به دوحه ارسال کرده است که بسیاری آن را اتخاذ موضعی ضد سعودی دانسته اند.

این سومین سالی است که ملک سلمان برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود به مغرب سفر می کند.

بنا به افشای مجتهد منتقد خاندان سعودی، هزینه خوشگذارنی ملک سلمان و همراهانش که سال گذشته برای برگزاری مراسم ازدواج یکی از پسران ملک سلمان در طنجه اقامت گزیدند به 4 تا 5 میلیارد ریال (بیش از 1 میلیارد دلار) رسید.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان