//
کدخبر: ۳۸۳۸۶ //

طرح پارلمان آلمان علیه تخلفات فیس بوک، توئیتر و یوتیوب

پارلمان آلمان طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن شبکه‌های اجتماعی که پیام‌های دارای محتوای مجرمانه را ظرف مدت ۲۴ ساعت حذف نکنند باید جریمه ۵۰ میلیون یورویی پرداخت کنند.

طرح پارلمان آلمان علیه تخلفات فیس بوک، توئیتر و یوتیوب
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، پارلمان آلمان روز جمعه قانون بحث برانگیزی را تصویب کرد که شبکه های آنلاین را به اقدامات سختگیرانه تر علیه تحریکات و تبلیغات تروریستی موظف می کند.

این قانون پیش بینی می کند که شبکه های آنلاین از جمله فیس بوک، توئیتر و یوتیوب محتواهای کاملا مجرمانه را در عرض 24 ساعت باید  حذف کنند. برای مواردی که محتوای مجرمانه آن کاملا مشخص نیست یک تاریخ حدود هفت روزه برای بررسی محتوای مطلب در نظر گرفته شده است.

پارلمان آلمان در صورت تخلف جریمه حدود 50 میلیون یورویی را برای شبکه های آنلاین متخلف در نظر گرفته است.

"هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان در بحث ها در پارلمان آلمان برای تصویب این قانون از آن حمایت کرده و بر خلاف منتقدان آن را تضمینی برای آزادی بیان دانسته است.

وی با تاکید بر اینکه نفرت پراکنی طی دو سل گذشته در آلمان سه برابر شده است گفت: اگر چه با اجرای این قانون نیز نمی توان به طور کامل این مشکل را حل کرد اما تا حد زیادی می توان جلوی آن را گرفت.

وی همچنین بر این باور است که تا زمانی که به شرکت های بزرگ فشار وارد نشود آنها اقدامی برای حذف محتوای غیر قانونی انجام نمی دهند. ماس همچنین خواستار اجرای این قانون در سراسر اتحادیه اروپا شده است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان