//
کدخبر: ۳۸۰۰۳۳ //

اوج‌گیری کرونا در چین

مقامات بهداشتی چین امروز (چهارشنبه) از افزایش چشمگیر بیماران کووید و ازدحام در بیمارستان‌های این کشور همزمان با کاهش محدودیت‌های کرونایی خبر دادند.


اوج‌گیری کرونا در چین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نظر می‌رسد اوج‌گیری آمار مبتلایان به کووید در چین که آخرین کشورِ کاهش‌دهنده محدودیت‌های کرونایی با تغییر رویکرد به سمت درمان این عفونت به عنوان یک بیماری بومی بوده، منجر به ازدحام در بیمارستان‌ها و فشار مضاعف بر کادر درمان و چالش کمبود امکانات درمانی شده است.

این کشور در یک تغییر ناگهانی از سیاست کووید صفر در اوایل ماه جاری میلادی، شروع به برچیدن سخت‌ترین مقررات قرنطینه و آزمایش‌های گسترده کرونایی کرد تا اقتصاد آسیب دیده خود را احیا کند.

به گفته برخی از کارشناسان بهداشت بین‌المللی، این اقدام که پس از انتقادهای گسترده به محدودیت‌ها انجام شد، به این معنی است که کووید-۱۹ در حال حاضر بدون کنترل در این کشور در حال گسترش است و احتمالا روزانه میلیون‌ها نفر را مبتلا می‌کند.

به گزارش شبکه چنل نیوز ایشیا، عصر روز گذشته (سه شنبه) صف های طولانی از بیماران در داخل و خارج اورژانس بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مجاور آنها تشکیل شده و به بیشتر افرادی که با آمبولانس‌ها وارد شدند، مخازن اکسیژن برای کمک به تنفس‌شان وصل شده است.

یکی از کارکنان داروخانه بخش اورژانس گفت: تقریبا همه این بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستند.

رسانه‌های داخلی اعلام کردند که بیشتر بیماران بدحال را سالمندان خصوصا آنهایی که واکسن نزده یا بیماری‌ زمینه‌ای دارند، تشکیل می‌دهند. همچنین در حالی که آمار رسمی تنها یک مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در هفت روز منتهی به دوشنبه نشان می‌دهد اما کارشناسان بهداشت بین‌المللی پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده حداقل یک میلیون مرگ ناشی از کووید-۱۹ در چین رخ خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان