//
کدخبر: ۳۷۸۳۷۱ //

بازداشت ۱۰۰ نفر در درگیری‌های فرانسه

پلیس به دلیل درگیری هواداران فوتبال در بلژیک و فرانسه از گاز اشک آور استفاده کرده است.

بازداشت ۱۰۰ نفر در درگیری‌های فرانسه
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه های محلی در فرانسه گزارش دادند که درگیری های خشونت آمیزی بین هواداران فوتبال فرانسه و مراکش روز چهارشنبه پس از بازی نیمه نهایی جام جهانی فوتبال 2022  قطر رخ داد و پلیس فرانسه و بلژیک از گاز اشک آور و آب پاش استفاده کردند و تعدادی از هواداران را هم بازداشت کردند.

تیم ملی فوتبال فرانسه روز چهارشنبه در دومین دیدار نیمه نهایی جام جهانی فوتبال در قطر، تیم مراکش را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و درگیری‌ها پس از این نتیجه آغاز شده است.

روزنامه بلژیکی لوسوآخ (LeSoir)  گزارش داد که پس از آن که هواداران فوتبال شروع به پرتاب ترقه و بمب آتش زا به سمت یکدیگر و پلیس کردند، پلیس از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرد و تعدادی از هواداران فوتبال نیز  دستگیر شدند.

روزنامه فرانسوی فیگارو نیز گزارش داد که درگیری بین هواداران فرانسوی و مراکشی در شهر نیس فرانسه پس از آن رخ داد که فرانسوی های کلاه پوش شروع به سردادن شعارهای نژادپرستانه همچون «اعراب بیرون کن» و «ما خانه هستیم» کردند.

روزنامه لوموند نیز  گزارش داد پلیس فرانسه از گاز اشک آور علیه هواداران فوتبال در شهر لیون استفاده کرد. به گزارش خبرنگار ریانووستی، درگیری بین پلیس و هواداران فوتبال در خیابان شانزه لیزه در پاریس پایتخت فرانسه نیز رخ داده است.

فرانسه از قبل 10 هزار نیرو و افسر پلیس را برای تضمین نظم پس از مسابقات نیمه نهایی جام جهانی در حالت آماده باش قرار داده بود. فیگارو به نقل از پلیس فرانسه گزارش داد که بیش از 100 نفر در جریان درگیری اخیر  هواداران فوتبال بازداشت شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان