//
کدخبر: ۳۷۸۲۴۶ //

انگلیس غرق در اعتصابات گسترده

یک روزنامه سوئیسی در مطلبی به موج اعتصاب‌های گسترده در انگلیس در آستانه کریسمس و سال نوی میلادی و هرج و مرج زیادی که ایجاد کرده پرداخته و آن را آزمون صبری برای شهروندان دانست.

انگلیس غرق در اعتصابات گسترده
به گزارش فرتاک نیوز،

"اس ار اف" سوئیس در مطلبی به موضوع اعتصاب های گسترده در انگلیس پرداخته و نوشت: انگلیس در هرج و مرج اعتصاب ها فرو می رود؛ این روزها تقریباً هر روز در بریتانیا اعتصابی وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: همه چیزهایی که به طور معمول در یک کشور در زندگی روزمره کار می کنند، این روزها و هفته ها در انگلیس متوقف شده است. تقویم ظهور اعتصاب های کاری جدید که بی بی سی هر روز می خواند طولانی تر و طولانی تر می شود.

کارکنان پرستاری در ایرلند شمالی و کارکنان راه آهن اخیراً اعلام کردند که کار خود را متوقف می کنند.

ارسال هدایای کریسمس یا دیدار با خانواده و فامیل با قطار در طول دوران جشن های کریسمس امسال ممکن است دشوار باشد. بهتر است تصادفی هم صورت نگیرد چون رانندگان آمبولانس هم می خواهند اعتصاب کنند. هرج و مرج همچنین سالن های ورودی فرودگاه های اصلی را تهدید می کند زیرا مقامات مرزی نیز کار خود را در کریسمس متوقف می کنند.

میک لینچ، رئیس اتحادیه صنفی «حمل‌ونقل خودرویی، دریایی و راه‌آهن» انگلیس گفت: متأسفانه، اعتصاب اجتناب ناپذیر است: سیاست دستمزد فعلی تحقیر کارمندان بریتانیایی است. تورم 11 درصدی داریم و مردم دیگر نمی دانند قبوض خود را چگونه بپردازند. بدون افزایش دستمزد، مردم به فقر کشیده می شوند.

وی افزود: ما چیزی جز این نمی خواهیم که دستمزدها با افزایش هزینه های زندگی تنظیم شود. کار اتحادیه ها اصلاح بی عدالتی ها است و آخرین چاره اعتصاب است.

در واقع، افزایش قیمت مواد غذایی و بنزین، مردم را هر چه بیشتر به خط فقر سوق می دهد. اخیراً یک پرستار به رادیو SRF گفته است که دیگر نمی تواند با حقوق خود به خانواده اش غذا بدهد و به کمک های غذایی وابسته است. بر اساس نظرسنجی ها، اکثریت بریتانیایی ها در حال حاضر این اعتصاب ها را درک می کنند.

در این شرایط گویا کاسه صبر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در حال لبرزیز شدن است. وی هفته گذشته در پارلمان خشم خود را به اتحادیه ها نشان داد و گفت: اگر رهبران اتحادیه سرسخت باقی بمانند، پس وظیفه من به عنوان نخست وزیر این است که از زندگی روزمره انگلیسی‌ها محافظت کنم. بنابراین دولت سوناک در حال تهیه پیش نویس قانونی است که اعتصاب هارا در شرکت های مهم سیستمی مانند راه آهن یا خدمات بهداشتی ممنوع می کند.

البته آمدن چنین قانونی به مجلس امسال بسیار توهمی است. نخست وزیر انگلیس هم این را می داند، اما باید عمل کند، زیرا هنگامی که کریسمس به هرج و مرج فرو می‌رود، عموم مردم کسی را مقصر می‌دانند. اینکه چگونه بازی قدرت بین اتحادیه‌ها و دولت به پایان خواهد رسید، در حال حاضر کاملاً باز و نامشخص است. قطعا این مناقشات امتحان صبری برای مردم خواهد بود.

در این شرایط دولت انگلیس در نظر دارد برای مقابله با اعتصابات احتمالی کادر درمان در زمستان پیشِ‌رو، از نیروهای مسلح این کشور استفاده کند .براساس این تصمیم اضطراری دولت، کادر نیروهای مسلح می‌توانند در صورت اعتصاب احتمالی کادر درمان و کارکنان بیمارستان‌ها در ماه‌های پیشِ‌رو، به‌عنوان راننده آمبولانس و یا حتی به‌عنوان بهیار ارتش در بیمارستان، فعالیت کنند.

به این ترتیب در حالی که محافظه کاران انگلیس امیدوار بودند با روی کار آمدن "ریشی سوناک" بعد از ماه‌ها هرج و مرج و آشفتگی در دوران نخست وزیری جانسون و تراس، آرامشی حاصل شود اما تردیدها درباره شایستگی سوناک همچنان در حال افزایش است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان