//
کدخبر: ۳۷۷۴۸۰ //

لبنانی‌ها باز هم در انتخاب رئیس جمهور ناکام ماندند

نهمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور نیز بدون نتیجه به پایان رسید تا چشم‌اندازهای خروج این کشور از خلأ ریاست‌جمهوری تا پایان سال جاری میلادی کمرنگ‌تر شود.

 لبنانی‌ها باز هم در انتخاب رئیس جمهور ناکام ماندند
به گزارش فرتاک نیوز،

در نهمین نشست پارلمانی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور میشل معوض 39 رای، عصام خلیفه 5 رای، بدری ضاهر 3 رای، زیاد بارود 1 رای، صلاح حنین 1 رای، فوزی ابوملهب 1 رای کسب کردند. 39 رای نیز سفید بود روی 9 برگه عبارت لبنان جدید نوشته شده بود.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان پنجشنبه هفته بعدی را تاریخ نشست جدید برای انتخاب رئیس جمهور تعیین کرد.

در شرایطی که هیچ اقدام ملموس و جدی برای تشکیل دولت جدید در سایه مداخلات خارجی و در راس آنها عربستان انجام نشده است، پرونده انتخاب رئیس جمهور در لبنان نیز همچنان درجا می‌زند.

روز پنجشنبه 1 دسامبر پارلمان لبنان در هشتمین نشست برای انتخاب رئیس جمهور نیز ناکام ماندند. در این جلسه میشل معوض 37 رای، عصام خلیفه 4 رای، زیاد بارود 2 رای، بدری ضاهر 1 رای، بشاره ابی یونس 1 رای کسب کردند. 52 رای نیز سفید بود و روی 9 برگه عبارت «لبنان جدید» نوشته شده بود. 4 رای هم باطل اعلام شد.

در حالی که نشست‌های پارلمانی برای انتخاب رئیس جمهور تبدیل به یک سناریو تکراری و شکست‌خورده در لبنان شده، برخی احزاب و فراکسیون‌ها همچون حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع با ابتکار «نبیه بری» رئیس پارلمان برای گفتگوی ملی جهت توافق روی یک گزینه برای تصدی پست ریاست‌جمهوری مخالفت کرده و مانع از اجرای آن شده‌اند.

یک منبع سیاسی برجسته  در گفتگو با روزنامه الدیار اعلام کرد که هیچ یک از تحرکات و تلاش‌های داخلی و خارجی منجر به بروز ابتکار موفقی برای حل پرونده ریاست‌جمهوری و یا دست کم کوتاه کردن دوره خلأ نشده است. جلسات پارلمانی برای انتخاب رئیس جمهور هر پنجشنبه تکرار خواهد شد و البته نتایج آن نیز تکراری است.

اخیرا یک مقام اروپایی در یک گزارش دیپلماتیک که به دست مقامات لبنانی رسیده درباره اوضاع بحرانی این کشور هشدار داده و تاکید کرد که لبنان در لبه جهنم قرار دارد و این حجم از بی مسئولیتی و اتلاف وقت از جانب مقامات این کشور، لبنان را به سمت سرنوشتی نامعلوم می‌کشاند.

در این گزارش آمده است، جامعه بین‌المللی در کمک به لبنان تعلل نخواهد کرد؛ مشروط به اینکه لبنانی‌ها ابتدا تصمیم بگیرند تا مسئولیت‌های خود را در قبال کشورشان بر عهده بگیرند و به وظایف خود عمل کنند. اما شواهد نشان می‌دهد که لبنانی‌ها به دنبال طولانی‌تر کردن خلأ ریاست‌جمهوری در این کشور هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۴۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان