//
کدخبر: ۳۷۶۹۶۹ //

یکشنبه ۱۳ آذر/ تازه ترین آمار کرونا در جهان

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۴۹ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۰۳ بیمار کووید- ۱۹ نیز تایید شده است.

یکشنبه 13 آذر/ تازه ترین آمار کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۵ هزار و ۲۵۲ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی "ورلداُمتر"، آمریکا با بیش از ۱۰۰.۷ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۸ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۲ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده     ۱۰۰,۷۹۶,۳۰۰     ۱,۱۰۶,۶۴۰

۲     هند     ۴۴,۶۷۴,۴۵۹     ۵۳۰,۶۲۸

۳     فرانسه     ۳۸,۰۲۷,۹۶۸     ۱۵۹,۰۹۳

۴     آلمان     ۳۶,۵۵۷,۸۶۱     ۱۵۸,۱۹۸

۵     برزیل     ۳۵,۴۰۰,۱۵۹     ۶۹۰,۲۱۳

۶     کره جنوبی     ۲۷,۳۰۸,۰۹۰     ۳۰,۷۲۹

۷     ژاپن     ۲۵,۱۳۰,۸۸۶     ۵۰,۱۹۳

۸     ایتالیا     ۲۴,۴۸۸,۰۸۰     ۱۸۱,۷۳۳

۹     انگلیس     ۲۴,۰۲۴,۷۴۶     ۱۹۷,۲۵۳

۱۰     روسیه     ۲۱,۶۱۱,۰۰۳     ۳۹۲,۱۷۶

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۷۹۹ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۳۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان