//
کدخبر: ۳۷۵۴۳۲ //

کره شمالی: گوترش عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است

در پی اظهارات آنتونیو گوترش در محکومیت شرایط موجود در شبه جزیره کره، وزیر امور خارجه کره شمالی، گوترش را عروسک خیمه شب بازی آمریکا خواند.

کره شمالی: گوترش عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز گزارش داددر پی اظهارات آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در محکومیت شرایط موجود در شبه جزیره کره و پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط پیونگ یانگ، وزیر امور خارجه کره شمالی، گوترش را عروسک خیمه شب بازی آمریکا خواند.

چو سان هو ضمن ابراز تاسف نسبت به اظهارات گوترش، گفت: دبیر کل سازمان ملل چشم خود را بر روی این حقیقت می بندد که آمریکا و نیروهای دست نشانده اش در شورای امنیت سازمان ملل، به رزمایش های مربوط به حاکمیت تخطی ناپذیر کره شمالی استناد می کنند تا بر این شورا فشار وارد کنند. این امر به وضوح نشان می دهد که گوترش عروسک خیمه شب بازی آمریکاست.

وی افزود: من اغلب دبیرکل سازمان ملل را عضوی از کاخ سفید یا وزارت خارجه آمریکا می دانم. من از این حقیقت عمیقا متاسفم که گوترش دیدگاهی رقت انگیز را بدون توجه به اهداف و اصول منشور سازمان ملل و ماموریت اصلی آن که حفظ بی طرفی، عدالت و برابری در تمام موضوعات است، اتخاذ کرده است.   

وزیر خارجه کره شمالی با اشاره به مانورهای جنگی هسته ای تحریک آمیز آمریکا و متحدان آن در سال گذشته تصریح کرد با وجود برگزاری این مانورها، دبیر کل سازمان ملل به جای آنکه آمریکا را محکوم کند، با تغییر جهتی اشتباه، پیونگ یانگ را سرزنش کرد.

روز جمعه گذشته و پس از پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط پیونگ یانگ، آنتونیو گوترش، این پرتاب را محکوم و از پیونگ یانگ خواست تا گفتگوها برای صلح در شبه جزیره کره را از سر بگیرد.

کره شمالی روز جمعه (27 آبان) یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد.

رسانه دولتی کره شمالی این موشک را قوی ترین سلاح استراتژیک در دنیا نامید که به مدت 69 دقیقه حدود 1000 کیلومتر را طی و به ارتفاع جغرافیایی 6 هزار و 41 کیلومتری رسید.

پس از آن، کیم جونگ اون رئیس این کشور نیز متعهد شد که با تهدیدات هسته‌ای آمریکا با سلاح های هسته ای، مقابله خواهد کرد.    

اون همچنین هشدار داد که پاسخ های نظامی شدیدتری را در صورت ادامه حضور امنیتی آمریکا در منطقه، به واشنگتن خواهیم داد.

نخست وزیر ژاپن گفت که شلیک مکرر موشک از سوی کره شمالی به هیچ وجه قابل تحمل نیست. وزیر دفاع ژاپن نیز اظهار کرد این موشک می تواند تا حدود 15 هزار کیلومتر مسافت را طی کرده و این فاصله برای رسیدن به آمریکا کافی است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل امروز (دوشنبه) نشستی را برای بررسی آزمایش موشکی بین قاره‌ای جدید کره شمالی برگزار می کند.

سئول و واشنگتن بارها هشدار داده‌اند که پیونگ یانگ به آزمایش یک بمب اتمی برای نخستین بار از سال 2017، نزدیک شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان