//
کدخبر: ۳۷۵۳۱ //

العهد:‌ مخالفان آل سعود برای تغییرات درعربستان متحد می شوند

درحالی که چند روز بیشتر از زلزله سیاسی جدید در عربستان نمی گذرد، جریان های سیاسی مخالف نظام آل سعود از تاسیس ائتلاف جدیدی تحت عنوان «اتحاد جریان های مخالف در شبه جزیره عرب» خبر دادند و اعلام کردند که هدفشان ایجاد تغییرات مسالمت آمیز درعربستان است.

 العهد:‌ مخالفان آل سعود برای تغییرات درعربستان متحد می شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

این اتحادیه در بیانیه ای که صادر کرده،‌ خود را این گونه معرفی کرده است: «اتحاد سیاسی مسالمت آمیزی که برای ایجاد تغییرات سیاسی می کوشد و به مشارکت مردمی و انتقال مسالمت آمیز قدرت باور دارد».

 

در این بیانیه آمده است: این اتحادیه تشکیل شده تا پرچم تغییر را بر دوش بگیرد و در راستای به ثمر رساندن مقاصد اصلاح طلبانه گام بر دارد. مردم شبه جزیره را حامی و پشتیبان خود می داند تا نظام (آل سعود) را در برابر اراده مردم به زانو در آورد تا جایی که خواسته ها و منافع ملت تامین شود. در صورت مخالفت و عدم تکمین در برابر مردم راهی برای حفظ وطن مان از شرّ این نظام، جز انقلاب و سرنگونی آن نداریم.

 

اتحادیه یاد شده در بیانیه خود افزود: لحظه سرنوشت ساز و یک سره کردن کار فرا رسیده است. نظام حکومتی آل سعود کشور را به سمت پرتگاه هدایت می کند؛‌ طوری که کشور ما به منبع شر و دشمنی امت در هر مکانی تبدیل شده است.

 

این اتحادیه با خطاب قرار دادن مردم شبه جزیره عرب به آنها اعلام کرد: شما باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به نظام خاندانی حاکم عمل کنید و دریابید که شما صاحب حق در این کشور هستید و باید در تصمیم گیری ها،‌ سیاست گذاری ها و تعیین رویکردها مشارکت داشته باشید. همچنین شما حق دارید نظام حاکم را در صورتی که در برابر اوامر خداوند عصیان و سرکشی کرد،‌ بر سر راه بیاوردیش.

 

اتحاد جریان های مخالف درشبه جزیره عربستان شامل چندین حزب از جمله «حزب الامه الاسلامی» ،‌ «تجمع احرار جزیره العرب»،‌ «حزب التجدید الاسلامی» است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان