//
کدخبر: ۳۷۲۸۰۳ //

شنود تلفن همراه لیز تراس و افشای پنهانکاری بوریس جانسون

یک رسانه انگلیسی در گزارشی فاش کرد که تلفن همراه "لیز تراس" در دورانی که وزیر امور خارجه انگلیس تحت نخست وزیری بوریس جانسون بوده هدف حمله هکری قرار گرفته و برخی مکالمات مهم وی شنود شده است.

 شنود تلفن همراه لیز تراس و افشای پنهانکاری بوریس جانسون
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش یک رسانه انگلیسی، تلفن همراه "لیز تراس"، نخست وزیر سابق انگلیس برای مدت طولانی مورد شنود قرار گرفته است. کرملین به زعم انگلیس متهم ردیف اول این حمله جاسوسی ارزیابی شده است که مکالمات محرمانه تراس با متحدان را شنود کرده است.

به گزارش رسانه های انگلیسی جانسون به دلیل اینکه شانس تراس برای عهده داری پست های دولتی را در خطر دید تصمیم گرفت آن را پنهان کند.

ظاهراً تلفن همراه لیز تراس، نخست وزیر سابق بریتانیا، ، قبل از روی کار آمدن در این سمت برای مدت طولانی شنود می شد. نشریه «دیلی میل»، مقامات امنیتی روسیه را عامل این اقدام جاسوسی می دانند.. بر این اساس، مذاکرات فوق محرمانه با متحدان بین المللی در این حملات هکری مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین برخی مکالمات در مورد کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه، به عنوان مثال، در زمینه تحویل تسلیحات بوده است که مورد حمله شنود و جاسوسی قرار گرفته است.

به طور خاص، گفته می شود که تراس در دوران تصدی وزارت خارجه بریتانیا تحت نخست وزیری جانسون هدف جاسوسی و شنود تلفن همراه قرار گرفته است. او این سمت را در سال 2021 بر عهده گرفت.

گفته می‌شود اطلاعات فاش شده شامل مکالمات با معتمد او کواسی کوارتنگ است که در زمان نخست وزیری وی وزیر دارایی بود. بر اساس این گزارش، این واقعیت که تلفن همراه تراس هک شده بود در تابستان سال جاری و زمانی که مسئله جانشینی بوریس جانسون، نخست وزیر وقت بالا گرفت، کشف شد.

گفته می‌شود که جانسون به همراه سایمون کیس، وزیر کابینه، تصمیم گرفتند پس از مشخص شدن این حادثه آن را فاش نکنند. این باید شانس تراس را در رقابت برای نخست وزیری دست نخورده نگه دارد. در این گزارش آمده است که سخنگوی دولت از اظهار نظر در مورد این حادثه خودداری کرده است. بر اساس این گزارش تلفن همراه تراس اکنون در یک گاوصندوق ایمن قفل شده است.

تراس در اوایل سپتامبر جانشین جانسون به عنوان نخست وزیر شد. با این حال، او تنها پس از 45 روز استعفا داد. در حال حاضر ریشی سوناک دولت را رهبری می کند.

طبق گزارش میل آن ساندی، پیام هایی که هکرها به دست آوردند شامل مذاکرات بسیار حساس لیز تراس با وزرای خارجه ارشد بین المللی درباره جنگ در اوکراین، از جمله بحث های مفصل درباره محموله های تسلیحاتی بود.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یکی از منابع گزارش داد، با وجود اینکه این حادثه موجب نگرانی از وقوع باج گیری احتمالی شد، دستور خاموشی خبری صادر شد، زیرا اگر بتوان تلفن وزیر امور خارجه را به راحتی به خاطر پیام های شخصی شرم آور غارت کرد، برای سرویس های اطلاعاتی چندان وجهه جالبی ندارد.

یک سخنگوی دولت انگلیس با بیان اینکه در مورد «تدارکات امنیتی شخصیت ها» اظهارنظر نمی کند، تاکید کرد که دولت لندن سیستم های قوی برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری در اختیار دارد. احزاب اپوزیسیون انگلیس اما خواستار تحقیقات مستقل فوری در مورد این ادعاها شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان