//
کدخبر: ۳۷۲۵۴۴ //

کره شمالی علی‌رغم هشدار شدید آمریکا دو موشک بالیستیک شلیک کرد

کره شمالی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با آمریکا اقدام به پرتاب دو موشک بالیستیک از منطقه‌ای کرد که تنها ۶۰ کیلومتر با مرز میان دو کره فاصله دارد.

کره شمالی علی‌رغم هشدار شدید آمریکا دو موشک بالیستیک شلیک کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

کره شمالی صبح امروز علی‌رغم هشدارهای شدید صادرشده از سوی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اقدام به شلیک دو موشک بالیستیک کوتاه‌برد به سمت دریا کرد.

ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد دو شلیک از سمت شرق منطقه «تانگچون» شناسایی شده است. این منطقه حدود 37 مایل (معادل 60 کیلومتر) با ناحیه مرزی میان دو کره فاصله دارد.  سایتی که کره شمالی از آن شلیک را انجام داده نسبت به سایت‌های دیگری که تا کنون از آن پرتاب انجام شده کمترین فاصله را با کره جنوبی دارد.

اقدام کره شمالی در بحبوحه هشدارهای بی‌سابقه‌ای که این روزها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آمریکا علیه این کشور انجام داده‌اند صورت گرفت است. وزارت دفاع آمریکا روز گذشته هشدار داده بود چنانچه پیونگ‌یانگ اقدام به حمله هسته‌ای به آمریکا کند حکومت کیم جونگ اون ساقط خواهد شد.

در سندی از پنتاگون که روز گذشته منتشر شد آمده است: «هر حمله هسته‌ای کره شمالی به آمریکا یا متحدان و شرکایش غیر قابل قبول بوده و به معنای پایان کار نظام کنونی پیونگ یانگ خواهد بود. هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن کیم جونگ اون از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و همچنان در قدرت بماند.»

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی در ماه‌های گذشته ادعا کرده‌اند پیونگ‌یانگ در حال انجام یک آزمایش هسته‌ای، بعد از پنج سال وقفه در این آزمایش‌ها است. این کشورها ادعا می‌کنند پیام چنین آزمایشی این است که کره شمالی در حال پیشبرد سریع توانمندی‌های تسلیحاتی خود است.

روز چهارشنبه هم سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در تهدیدی بی‌سابقه اعلام کردند تحرکات هسته‌ای کره شمالی با پاسخی «بی‌سابقه» مواجه خواهد شد.  در دیدار سه جانبه «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا با «چو هوآن دانگ» معاون وزیر خارجه کره جنوبی و «تاکئو موری» وزیر خارجه ژاپن در توکیو، درباره تعهد این کشورها بر لزوم افزایش آمادگی برای مقابله با تحرکات هسته‌ای کره شمالی تاکید شد.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک پس از پایان این دیدار اظهار کرد کره جنوبی،آمریکا و ژاپن به توافق رسیدند در صورتی که کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، با پاسخی بی‌سابقه و قاطعانه مواجه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان