//
کدخبر: ۳۷۲۳۳۵ //

مصر حضور در نشست سران عرب را مشروط کرد

نماینده مصر با تکرار خواسته کشورش، حضور این دولت در نشست سران اتحادیه عرب را مشروط به تایید اعلامیه الجزایر مبنی بر تصمیم گیری علیه ترکیه کرد.

مصر حضور در نشست سران عرب را مشروط کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

نماینده دولت مصر چهارشنبه شب گفت که حضور دولت قاهره در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است، اوایل نوامبر در الجزایر برگزار شود، مشروط به این است که خواسته آن که اتخاذ تصمیماتی علیه دولت ترکیه است، برآورده شود.

شبکه المیادین بدون اشاره به نام این مقام دولت قاهره در این باره گزارش داد که نماینده مصر در اتحادیه عرب تهدید کرده است که به خروجی نشست گروه‌های فلسطینی در الجزایر توجهی نخواهد کرد.

براساس گزارش این شبکه، در نشست کارشناسان، نماینده مصر خواسته کشورش را تکرار کرد که حضور این شرکت در نشست سران اتحادیه عرب منوط به تایید اعلامیه الجزایر مبنی بر تصمیم گیری علیه ترکیه است.

این اقدام مصر درحالی است که مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد که روند عادی‌سازی روابط با مصر ادامه دارد.

ترکیه و مصر به دنبال اصلاح روابط دوجانبه هستند. این روابط پس از کودتای ۲۰۱۳ در مصر و سرنگون شدن محمد مرسی رئیس جمهور سابق وابسته به جنبش اخوان المسلمین و مخالفت آنکارا با به رسمیت شناختن "عبدالفتاح السیسی" به عنوان رئیس جمهور قانونی مصر قطع شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از سرسخت‌ترین منتقدان عبدالفتاح السیسی است و دولت وی را به نقض حقوق بشر رهبران و اعضای اخوان المسلمین در سرکوب‌های پس از کودتا متهم کرده است.

این اختلافات با حمایت مصر و ترکیه از طرف‌های مخالف در درگیری لیبی تشدید یافت.

در سال گذشته میلادی ترکیه و مصر دو دور مذاکرات با هدف اصلاح و بهبود روابط دوجانبه برگزار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان